Tank Girl (1995)

Sciencefiction / Komedie

geregisseerd door Rachel Talalay
met Lori Petty, Ice-T en Naomi Watts

Tank Girl en haar vrienden zijn enkele van de weinige overlevenden van een totaal uitgedroogde Aarde. Het weinige water dat de planeet nog bezit wordt angstvallig bewaakt door de "Water and Power Corporation", die in handen is van de overheid. Tank Girl wil met de hulp van Jet Girl een watertank stelen. Ze worden hierbij op de hielen gezeten door Kesslee, een enge sadist.

avatar van Jordy
Erg denderend is het allemaal niet, maar ik vond 'm niet zo slecht als ik door de recensies dacht dat 'ie zou zijn. Paar leuke flauwekul-momenten, een paar leuke vondsten, en een paar leuke vertolkingen: het was nog wel redelijk te kijken. 2 sterren.

Vage zooi met een rare Ice-T als een vreemde Kangaroegast

BS
tijdje geleden dat ik hem gezien heb maar toen vond ik hem wel aardig.Het spat er niet vanaf maar er zitten wel een paar leuke dingen in.
Hij is soms wel erg onduidelijk.2.5 ster

rikrikrik
Gister de eerste 45 minuten gekeken en ik was aangenaam verrast. Ik dacht dat het het een "bud" film zou zijn maaar voor een dergelijke fantasie/actie/humor film toch zeer orgineel. Lekker belachelijk en overdreven allemaal! Grappig geacteerd en leuke verhaallijn. Ik was echt enthousiast over de strips tussendoor, die brachten heel veel vaart n de fim. Dat mogen ze vaker doen! 3.5 ster

avatar van kungfuzombie
Waarom staat deze film in godsnaam in de flop 100!!?? Dit is een geweldige film met een geweldige hoofdrolspeelster. Het is naar de gelijknamige comic en dat is te zien in de film. Het is allemaal (bedoeld) erg overdreven, er zit zelf een musical nummer in (fantastisch!). Dit is gewoon een cultfilm, die over een aantal jaren wel door meer ontdekt zal worden!

Deze film heeft wel iets... de stripjes er tussen door zijn wel leuk, muziek ook wel, het wordt er een soort punk-film van. Geen super film, maar ook zeker geen slechte. 3 sterren dus maar.

avatar van Naomi Watts
Aardige film met een paar grappige momenten. De fil mzelf is niet van een al te hoog niveau maar Naomi Watts haar performance tilt de film nog wel tot 2*en. 2* dus.

avatar van remorz
Lang geleden ooit gezien. Volgens mij wel leuk, voorloopig even 2*.

avatar van donnie darko
weet je wat raar is, dat een actrice als naomi watts drie films heeft met een gemiddelde minder dan 2 sterren, ik bedoel, dat is wel héél laag. Ze kiest denk ik gewoon slechte films uit.

avatar van Naomi Watts
Je kan niet van tevoren weten of een film wat wordt of niet en voor 2001 had ze de rollen niet voor het uitkiezen.

avatar van donnie darko
Naomi Watts schreef:

daar heb je natuurlijk wel een punt.

Naomi Watts schreef:
Je kan niet van tevoren weten of een film wat wordt of niet

Je kan toch best veel van het scenario en de keuze van de regisseur afleiden.

avatar van Naomi Watts
Dat wel maar het blijft altijd afwachten hoe goed hij ontvangen wordt door het publiek.

djelle
Belachelijke film. Mooi verhaal nochtans (met heel veel potentie), maar die flauwe, kinderachtige uitwerking verpestte alles. (het acteren, de personages, de humor... alles was storend kinderachtig gedaan) Ik snap niet wat ze hiermee wouden bereiken, ik vind het alleszinds niet geslaagd.

avatar van Alastor
Onbegrijpelijke score hier op MM.

Totaal geschift plot, razendsnelle editing, geweldige make-up/kostuums/decoratie, humor, magnifieke soundtrack, slechte one-liners, onzinnige dialogen, visueel prikkelend, etc. etc.

Tjonge, dit is topvermaak. Hilarische film, dikke aanrader!

Charles Manson
ik herinner me dat deze toch wel erg leuk was hoor.
zou idd wel eens cult kunnen worden...

avatar van jan66
Goeie film, nieuw, verfrissend...
Goed uitgewerkt.
Ik snap de score hierboven niet...

Zeker een 3,5* waard!

avatar van psycholamp
Best wel een leuke film. De tekenfilmstukjes zijn geweldig tussendoor. In de tijd dat deze film uitkwam was ie razend populair en Tank Girl was ook echt een benaming voor een bepaald soort meisjes. Ik snap ook de lage score hier op MM ook niet zo en de weinige reacties ook niet. Deze film moest je toen gezien hebben.
Okee, hij is niet geweldig, maar zeker wel ruim voldoende waard.

Vreselijk slechte film met een zeer slecht acterende Lori Petty. Het verhaal stel niets voor en is ook totaal niet boeiend. De tekenfilm stukjes voegen ook totaal niets toe en brengen de film alleen maar naar een lager niveau.

Deze film zenden ze vrijwel nooit uit op de televisie en ik kan me goed voorstellen waarom. Van actrice Lori Petty is na het uitbrengen van deze film niet veel meer terecht gekomen en dat is maar goed ook. Want ze zouden eigenlijk haar acteer licentie moeten intrekken, zo'n slechte actrice is het.

Deze film is alleen aan te raden om te kijken als je helemaal van de wereld bent want dan is hij misschien (en ook dat betwijfel ik nog) om aan te kijken. Het is dat je geen "nul" kunt geven waardoor ik gedwongen wordt om deze film alsnog een 0,5 punt te geven. Maar dat 0,5 punt verdient hij totaal niet. Ik voel me gechanteerd dat ik een 0,5 punt moet geven aan deze aanfluiting van een film

avatar van sofripa
jan66 schreef:
Goeie film, nieuw, verfrissend...
Goed uitgewerkt.
Ik snap de score hierboven niet...

Zeker een 3,5* waard!

Daar ben ik het helemaal mee eens! 3,5*

Maffe film...pure cult, wie em kijkt komt zeker niet bedrogen uit.
Niet voor saaie mensen dus, deze krijgt van mij een 5 omdat hij me de joy geeft die ik wil.

avatar van Joeri_000
goedkoop , kinderachtig maar kijkt toch wel lekker weg..

avatar van namingway24
Een leuke curiositeit die het helaas niet haalt bij de originele comics.

avatar van StuF
omdat het cult is, is het nog niet goed. hoewel het verhaal best intrigerend is, ontvouwt het plot zich ontzettend voorspelbaar en wordt er veel te slecht geacteerd om geloofwaardig te blijven. maar echt slecht wil ik het eindresultaat niet noemen. daarvoor heb ik teveel respect voor het gedetailleerde fantasierijke universum en er zitten ook nog leuke pogingen tot humor in. helaas moeten er wel eerst erg veel grappen naast vliegen voordat er wordt gescoord. ik ga mee met de modaal en geef ook 2*

Reinbo
Erg fijne camp dit. In de trant van Judge Dread en Escape from L.A.
Voor de liefhebbers dus.

Eigenlijk totaal ondergewaardeerd. Waarschijnlijk omdat het zijn tijd een stuk vooruit was.

Dikke 3,5*

avatar van Trouble's
Ik hou echt van deze film!
Juist omdat niets te gek is en er humor in zit.
Het is eigenlijk een vreselijk slechte film, maar ik hou echt van m!
Zoals eerder aangegeven,
Niet voor "saaie"mensen, die graag een duidelijke film willen.

avatar van jipt
Campy fun! 3,5*

Tank Girl heeft inmiddels al een cultstatus bereikt...lekker maffe film dat wel makkelijk te bekijken is.

avatar van blurp194
Rare film.

Indertijd zou ik 'm gaan zien, maar daar kwam iets tussen. En later nog een keer. Dus nu net pas voor het eerst gezien.

Nou hou ik op zich best van ongebruikelijke films - er zijn al zoveel gewone, dat verveelt wel eens. Maar deze is wel wat erg raar. Het plot slingert alle kanten uit, de tekenfilmpjes ertussendoor voegen wel stijl toe - maar welke. Iets meer lijn in het verhaal had wellicht geholpen, nu bleek ik elke keer weer afgeleid te zijn. Wel weer mooie vormgeving, maar ook weer een hardcore rare Lori Petty. En een nuffige Naomi Watts, en een (ahem) zichzelf spelende Malcolm McDowell.

Een soort parodie op Mad Max, dat is wat ik er van maken kan. Niet echt gelukt. Wel een erg fijne soundtrack.

avatar van Proeneke
Kvond m echt geweldig origineel en leuk met goede muziek en veel humor.

avatar van thunderball
Vanmiddag de blu ray zitten kijken.

Ik heb een soort van haat-liefde verhouding met deze film.
Eigenlijk is het niet best, maar op de één of andere manier wordt ik er toch steeds weer toe aangetrokken hem aan te schaffen: eerst in de jaren '90 op video, in de jaren '00 op dvd en nu -na jaren 'm uit het oog te zijn verloren- kwam ik de blu ray tegen op Amazon en heb 'm meteen besteld.

Tuurlijk is het allemaal niet geweldig, maar het is vooral hoofdrolspeelster Petty die in haar eentje de film redt door haar geweldige persoonlijkheid en maffe soort van charisma en acteren.
Ze beheerst en domineert de film volledig en dankzij haar is het toch het bekijken waard.
De rest van de cast doet er eigenlijk niet toe:
McDowell speelt voor de zoveelste maal de schurk en doet dat op de automatische piloot, Watts was nog niet de bekende, ervaren actrice en valt nauwelijks op en Ice-T en metgezellen zien er belachelijk uit als soort van kangoeroe-achtigen.

Het plot en de actie zijn allemaal op B-film niveau en het wordt wat opgeleukt met stukjes tekenfilm (werkt tevens om plotgaten en scriptproblemen te verdoezelen) en alles lijkt vooral een desperate poging om de film zo camp- en cultachtig te kunnen presenteren, maar uiteraard kun je zoiets niet afdwingen en is het meer wat Hollywood denkt dat hier onder wordt verstaan.

En toch... toch vind ik dit leuk, niet goed, maar het kijkt lekker weg en Petty is gewoon geweldig.

Een dikke zes, ofwel drie sterren.

avatar van zoutzak
Tank Girl (1995) - statistieken

De film is aan een bescheiden maar duidelijke opmars bezig!

avatar van joolstein
Leuke Ambitieuze Mislukte Ramp

Ondanks een veel groter budget was dit een gelikte foute B-film, die zonder ingewikkeld plot of geloofwaardig verhaal toch voor vermaak zorgt. Wat er ook allemaal fout ging in "Tank Girl", gebrek aan ambitie was er zeker niet! Het meest in het oog springende is toch wel zijn uiterlijk.

Naar verluidt was het de studio die niet zo blij was met de film Zodoende waren er scriptwijzigingen en tijdens de montage werd er aardig wat beeldmateriaal uit de film geknipt. Zoveel zelfs dat het noodzakelijk was om de film te voorzien van geanimeerde sequenties. Tja... wat wil je als Amerikanen zich bezig gaan houden met een verfilming van deze gelijknamige Britse cultstripreeks van Alan Martin en Jamie Hewitt die toch best rebels is. Toch doet het de comic-book oorsprong van de film met die tekenfilm-fragmenten beter tot zijn recht komen.

De kritiek op 'Tank Girl' is wel grotendeels gegrond. De scherpe kantjes zijn flink verdwenen. Maar Lori Petty is nog steeds een kick-ass girl! En door de film heen zijn er soms nog wel tekenen van foltering, moord en of een poging tot verkrachting. En Iggy Pop speelt zelfs in een cameo een pedofiel! En het kan nog raarder! Er komt zowaar een musical-versie langs van Cole Porter - Let's Do It.

En dan zijn er nog gereïncarneerde kangoeroe-mannen 'Rippers' genaamd, die zijn ontwikkeld door een fout gelopen DNA-experiment, om Ultieme Soldaten te creëren: die slim zijn, als een gek kunnen springen en een plek hebben om hun granaten te bewaren. De toen nog niet zo bekende Naomi Watts maakt er het beste van, wat helaas ook niet zo heel veel was. Alles wordt afgemaakt met een kekke soundtrack vol jaren negentig spul.

Iedereen die naar de film kijkt, kan absoluut verschillende redenen bedenken waarom het is mislukt. Maar ik denk dat deze ambitieuze mislukking meer amusementswaarde heeft, als honderd middelmatige play-it-safe blockbusters.