Ricordati di Me (2003)

Italië / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Gabriele Muccino
met Monica Bellucci, Fabrizio Bentivoglio en Laura Morante

Iedereen heeft bepaalde dromen, die hij wil verwezenlijken. Dit is het verhaal van een doorsnee-familie, waarbij de dromen van sommige gezinsleden zullen uitkomen. Een vader die zijn oude, maar nog steeds mooie jeugdliefde ontmoet, en zijn dochter die een tv-ster wil worden.

Vlot verteld verhaal over een disfunctioneel gezin, waarin de emoties hoog oplopen wanneer de gezinsleden ieder voor zich er naar streven hun eigen dromen en/of ambities waar te maken, zonder rekening te houden met elkaars gevoelens. Maar als puntje bij paaltje komt...
Sterk acteerwerk, in het bijzonder van Fabrizio Bentivoglio en Laura Morante (ook uitstekend in La Stanza del Figlio, 2001).
Ik heb nu alle films van Gabriele Muccino gezien en ze bevallen me uitstekend. In december verschijnt zijn nieuwste: Playing for Keeps. Ik kijk ernaar uit.