Never Love a Stranger (1958)

Misdaad

geregisseerd door Robert Stevens
met John Drew Barrymore, Steve McQueen en Lita Milan

Het verhaal van een schoenpoetser waarvan de moeder stierf bij zijn geboorte. Zo leerde hij wat het harde leven inhield. Nu verblijft hij in het christelijk weeshuis terwijl hij geld probeert te verdienen in het gangstermilieu.

neo (crew)
Een wees, die later een schoenpoetser wordt, dan hoger op klimt in het ciruit, maar dan komt hij erachter dat hij werkelijk een jood is....

Nogal lauw in elkaar geflanst verhaaltje waar alles er zo enorm dik boven op ligt en het drama niet iets los maakt bij de kijker. Een grotendeels zeer zwakke cast, met McQueen die het wel aardig doet.