Agnes Cecilia - En Sällsam Historia (1991)

Alternatieve titel: Agnes Cecilia

1 stem

Zweden
Mystery / Drama

geregisseerd door Anders Grönros
met Gloria Tapia, Ron Elfors en Stina Ekblad

Nora is 15 jaar. Haar ouders zijn gestorven toen ze nog klein was. Ze woont nu bij Anders en Karin en hun zoon Dag. Als ze verhuizen naar een oud appartement, beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Nora heeft het gevoel dat ze bekeken wordt. De hond weigert een voet te zetten in de ronde kamer. Achter een muur vindt ze oude spullen van mensen die lang geleden in het appartement hebben gewoond. Ze probeert meer over deze mensen te weten te komen. De naam Agnes Cecilia blijkt een sleutel te zijn tot de oplossing van het mysterie. Naar een boek van Maria Gripe.

Ik was echt betoverd door dit boek en de film (als serie uitgezonden door de vpro) vroeger. Zo spannend en mooi.

Hier nog een plaatje van Gloria Tapa in deze film.