Mr. 3000 (2004)

Komedie / Drama

geregisseerd door Charles Stone III
met Bernie Mac, Angela Bassett en Paul Sorvino

Een honkbalster bijgenaamd Mr. 3000, krijgt na al jaren met pensioen te zijn, te horen dat hij de 3000 slagen toch niet heeft gehaald. Op een leeftijd van 47 gaat hij weer honkballen om dit doel te bereiken.

ThaNick
hehe Bernie Mac and Angela Bassett wat een combinatie lijkt me wel lachen

avatar van moviefreak#1
Weer zo'n leuke feelgood-sportfilm met een uistekende Bernie Mac. Overigens heeft Paul Sorvino een hele rare rol omdat hij in ongeveer 10 scenes zit maar slechts in één scene tekst heeft.

3 ***

avatar van ex_uva
Paar aardige scenes, maar de grote lijn is erg voorspelbaar. Ethiek voert de boventoon.

Echte Disney....maar helaas niet mijn besteed.

Leuke regenachtige zondag middag film. Ik vond het leuk dat Bernie mac en rol had als egoist.

inderdaad erg leuk voor een regnachtige middag!! Grappige film.. ook al is honkbal normaal gesproken niet mijn ding.

3.5

Ronduit saaie en oppervlakkige film. Hoewel ik Bernie Mack toch een fijne acteur vindt.

2 sterren voor de moeite.

Een ster voor de moeite.
Wat verschrikkelijk oer saaie film.

Wel leuk, maar niet bijzonder...

avatar van Naomi Watts
Aardig filmpje, weer een ommekeer in het karakter van de hoofdrolspeler wat sentiment moet opwekken, wat regelmatig voorkomt in dit soort films. Ik had meer lachmomenten verwacht aangezien Bernie Mac een erg grappige vent is. Al met al 3*

Bernie Mac is een van mijn favorieten vooral als Stand-Up maar, ik vond Bernie niet echt overkomen in deze film. De hele film trouwens niet. Leuk voor een jonge leeftijdscatagorie, niet voor mij.

"You Somomobitsj"

ruupiejj
als je het verhaal kent denk je meteen aan een standaard film maar het valt toch nog een beetje mee.
Bernie Mac is best grappig en hij heeft altijd zo'n blij hoofd:D!

Laatst zat ik voor de grap de carrière van allerlei acteurs te bekijken. Zo kwam ik er achter dat ik nog helemaal geen film met Bernie Mac in de hoofdrol had gezien. Hier moest natuurlijk verandering in komen, vandaar dat ik deze film maar ben gaan huren.

Mr. 3000 is een heerlijke komedie met een schitterende rol van Bernie Mac. De arrogantie van Mr. 3000 is geweldig. De humor is wel aardig en het verhaal is best leuk om te volgen. Heerlijk vermaak. Grandpa!

film_kaza
Ik verveelde me rot, maar deze film wist me nog te vermaken. Alhoewel die bijna nooit grappig was. Als je je rot verveelt dient deze toch nog als vermaak. Een beetje dan....
Want honkbal is ook niet mijn ding.

3 sterren.

avatar van nightbreed
Deze film had beter 'Cliche 3000' kunnen heten.
Wat een ongelovelijk oninteressant cliche-verhaaltje zeg, bleeeh.

avatar van Minotaures
nightbreed schreef:
Deze film had beter 'Cliche 3000' kunnen heten.
Wat een ongelovelijk oninteressant cliche-verhaaltje zeg, bleeeh.

Inderdaad
Vond het ook grappig dat je de introliedje van Pulp Fiction in deze film hoorde tevens .

avatar van Epitaph
Voorspelbare sportfilm, en eindeljk Angela Basset weer eens gezien. Bernie Mac had (mijn mening) wel de vader van Patrick Kluivert kunnen wezen, één gezicht alleen iets dikker. 2**

avatar van ILDIB
Haha, ik dacht ook steeds daar loopt patrick. Maar dikker? nehh
Tis een foute film maar ach, hij mag een plekje hebben tussen de andere matige maar kijkbare films

Zeer vermakelijk. Bernie Mac kan weinig verkeerd doen, heeft een natuurlijke charme. Verder jammer dat ik het einde al een half uur van tevoren precies goed voorspelde.

Krappe 3* en dat is bijna geheel op het conto van Mac te schrijven, zonder hem was dit zoveelste sport + broodje cliché film.

Een Amerikaanse komedie rondom sport.. dat kan eigenlijk maar één ding betekenen: cliché's! En inderdaad, zo ook hier. Het verhaal is op zich best wel aardig voor een no brainer, helaas zit het vastgeplakt in het welbekende stramien vol cliché's en voorspelbaarheid.

Mac doet zijn best als arrogante kwal en zorgt ervoor dat de film nog redelijk de moeite van het kijken waard is. Sorvino heeft zijn sporen wel verdient, toch is zijn rol hier bijna beledigend. Hij heeft geen dialoog en fungeert uitsluitend als beeldvulling. De grap moet zijn dat hij op het einde ineens de scheids de huid vol scheldt..

avatar van jackie chan
het verhaal: je weet direct al wat voor een film het gaat worden dus daar mag je niet over zeuren is toch altijd t zelfde dat weet men van te voren al.

de uitvoering: was echt slecht:O halverwege gaat mr 2999 ineens heel aardig doen en dan gaat die weer terug na vroeger met veel geslijm en opschepperij en dan het einde, dan weet je halverwege al dat ie de 3000 niet gaat halen.

het is misschien wat slecht uitgelegd maar ik hoopt och dat je snapt wat ik bedoel het was zo ...

verzin maar een mooi woord voor op de punten.

avatar van Thomas83
Redelijk vermakelijk filmpje, maar niet echt goed. Maar gelukkig hebben we Disney die van de wereld een betere plaats maakt met hun moralistische lessen.
De acteerprestaties zijn niet echt goed. Bernie Mac acteert niet goed en is ook niet grappig. Zoals heel de film eigenlijk te weinig humor bevat. De hele film is zowel wat betreft het komische als wat betreft het dramatische gewoon een soort van slap aftreksels van veel andere films heb ik het gevoel. Originaliteit is ook ver te zoeken.
Toch vond ik het best nog vermakelijk om deze film eens te kijken. Als je er maar niet teveel van verwacht. Ik vond het wel geinig om wat bekende gezichten in bijrolletjes te zien, zoals Chris Noth, Mr. Big uit Sex and the City, en Amaury Nolasco , Fernando Sucre uit Prison Break.
De film bevat best wel veel sluikreclame trouwens. Verder duurt hij me iets te lang, voor een film die zo voorspelbaar en oppervlakkig is. Ik ken maar weinig films die zo vol cliché's en voorspelbaarheden zijn gepropt. Gelukkig neemt de film zichzelf ook weer niet helemaal serieus, gezien de voice-over van Stan op het einde, waarin hij zegt "corny enough for you?".

avatar van jumpstylemovie
Ik vond het wel een vette film, Ik heb er verder niet echt veel over te vertellen.

Een nette 3.5

Zeer aardige speelfilm die nergens echt heel grappig is, maar wel onderhoudend.

Natuurlijk druipen de moralistische aspecten van het scherm af, maar dat stoort me geenszins. Typisch een feelgood-movie.

3,5*.

illMattie
niet erg grappig voor een komedie, maar toch een vermakelijke film.

een zesje

avatar van DeCol
Niet echt bijzonder. Paar leuke stukjes maar geen film waar je echt hard bij moet lachen. Een verhaal vol clichés maar dat is bij zo'n typische amerikaanse film ook geen verrassing. Bernie Mac valt een beetje tegen hier.

Nomak
Ik vind bijna alle Amerikaanse sportfilms goed, en dat is bij deze niet anders. Bernie Mac doet het uitstekend in deze film.

avatar van Zola-22
Zeker een aanrader om hem 1x toch maar eens te bekijken.

avatar van Jesse93
Ik snap niet dat een kinderfilm als deze om 2 uur 's nachts wordt gedraaid.

casualjaantje
Enigszins vermakelijk maar over het algemeen voorspelbaar en cliché.
Paar keer gelachen om Stan Ross.

Matig.