Annie (1999)

Familie / Muziek

geregisseerd door Rob Marshall
met Alicia Morton, Kathy Bates en Alan Cumming

December 1933. New York City maakt, net als zovele andere steden over de hele wereld, een zware depressie mee. De traditionele kerststemming is ver te zoeken nu de meeste mensen af te rekenen hebben met zware financiële en emotionele moeilijkheden. Eén meisje heeft de moed echter nog niet opgegeven. Het weeskind Annie, dat ooit aan de voordeur van een weeshuis werd achtergelaten, barst nog steeds van optimisme en zit vol dromen.

vdc
Lang geleden dat ik het origineel gezien heb, maar deze remake moet er toch helemaal niet voor onderdoen, vind ik.

Heb hem laatst op t.v. gezien (de oude heb ik vroeger een stuk of 10 keer gezien..) maar vergeleken met het origineel is het helemaal niets.

Het lijkt er (op de poster) vooral op dat ze zoveel mogelijk op de oude wilde lijken. Waarom doe je zoiets dan, vraag ik me af?

ik vond de oude film toch veel leuker. deze geeft niet de sfeer die bij de oude film wel is. ik kwam na de afbeelding hierboven te hebben gezien tot de conclusie dat deze film bij de blokker ligt op dvd. blij dat k m niet gekocht heb. gef mij toch de oude maar

Waarom maak je een remake van een cult film?
om je er aan te ergeren.

wat jammer hoelwel de acteer prestie opzich niet voor het orgineel onder doet

avatar van lottetje
deze vind ik eigenlijk helemaal niet zo goed....

de oude is veel beter, en heeft ook echt het annie gevoel..

avatar van Horrordude
Egbertbos schreef:
Waarom maak je een remake van een cult film?
om je er aan te ergeren.

wat jammer hoelwel de acteer prestie opzich niet voor het orgineel onder doet

Annie uit 1982 is absoluut geen cult-film hoor,Een cult-film is een film die een kleine maar betrokken groep fans aantrekt of een film die vele jaren populair is gebleven door de toewijding een kleine groep van volgelingen. Vaak is het een film die mainstream niet zoveel succes behaalde.

avatar van madonnagirl3
De andere vind ik echt veel leuker dan deze versie!
Me tijd was er helemaal aan verpest geef mij maar de andere hoor!

1.0

avatar van psycholamp
Een zeer mooie ontroerende en hartverwarmende film.

avatar van 606
psycholamp schreef:
Een zeer mooie ontroerende en hartverwarmende film.

en je geeft een 0,5 ster

avatar van psycholamp
606 schreef:

en je geeft een 0,5 ster

Dat stukje van mij was cynisch bedoeld, leek me wel duidelijk.

Duidelijk een musical die snel even op film is gezet. Mist de scherpe randjes van het origineel (Disney!) en ook totaal overbodig. 1,5 ster voor de moeite.

jirachi03
Ik moest deze verplicht kijken in de klas
De meisjes waren helaas in de meerderheid :I

Origineel is zooo verschrikkelijk veel beter dan dit misbaksel.

avatar van JdeBoer
op 7-7-2014, RTL8, 20:30-23:05 wordt "Annie" uitgezonden van regisseur John Huston
(niet van Rob Marshall)

Horrordude schreef:

Annie uit 1982 is wel een cult-film zie de lijst: List of cult films - Wikipedia, the free encyclopedia - en.m.wikipedia.org

avatar van thunderball
Alleen in Nederland kun je het origineel geen cultfilm noemen, dit was zowat het enige land waar het een gigantische hit was.
Ik ben er toen destijds met een kameraad heen geweest om de verjaardagsroes te ontvluchten (hij was jarig en had geen zin in het feestje) en we moesten een paar uur later terug komen bij de bioscoop, want de eerste voorstelling was compleet uitverkocht.
Het was hier een echte hitfilm, maar overal elders was het een dure flop.