Novembermond (1985)

West-Duitsland / Frankrijk
Oorlog / Romantiek

geregisseerd door Alexandra von Grote
met Gabriela Osburg, Christine Millet en Danièle Delorme

In 1939 vlucht een Joods meisje dat November heet naar Parijs. Daar wordt ze verliefd op een ander meisje, Férial. Wanneer de nazi's Frankrijk bezetten is hun relatie in gevaar. Ze gaan uit elkaar en het Franse verzet biedt November een schuilplaats. Férial werkt ondertussen voor de inlichtingendienst van de nazi's in de hoop om zo November te beschermen. Als de geallieerden Frankrijk bevrijden lijkt het stel weer verenigd te kunnen worden, maar dan is buiten het Franse verzet gerekend, dat Férial als een verraadster ziet.

Verschijnt 14 april op dvd bij Homescreen (reeks: Lesbian)

Bart Simpson
Niet echt een goede film.

Verhaal is meer dan ok maar de film op zich weer niet ik verbaasde me wel op het weinige verzet van de omgeving tussen de relatie van de twee lesbische vrouwen anno 1939!

avatar van fritsje
grofkorrelige low-budget film,alleen de binnenopnamen oogden autenthiek.het gaat allemaal erg langzaam en de Franse cast spreekt duits je kan precies zien hoe (slecht) het nagesynchroiseerd is,niet echt een aanrader,behalve de mooie actrice die Ferial speelt!