Banana Joe (1982)

Italië / West-Duitsland

geregisseerd door Steno
met Bud Spencer, Marina Langner en Mario Scarpetta

Banana Joe levert zijn lading bananen af en keert dan terug naar het idyllische Zuid-Amerikaanse indianendorpje Amantido. De dorpelingen zijn blij met zijn terugkeer want Joe brengt altijd speelgoed mee voor de kinderen en medicijnen voor de volwassenen. De rust wordt echter verstoord door blanke imperialisten die hun oog op de bananenteelt van het dorp laten vallen. Ze worden door papa Joe met geweld verdreven maar vanaf dat moment krijgt Joe last met de politie.

Jammer toen Trence Hill niet in speelde

keyser sose
Terence Hill is de koning man

avatar van fritsy
Ja maar het recept was eigelijk altijd wel het zelfde.

Vroeger vond ik ze best mooi, zal wel aan die tijdperk hebben gelegen.

Ze hebben z'n beetje dik over 100 films alleen en samen met het zelfde recept en met de film om het recept heen.

Voor spencer en hill liefhebbers:

avatar van Legan
Een matige film waarbij Spencer het zonder Terrence, maar ook zonder een andere 'sidekick' moet doen. Het stevende af op een 2,0 maar enkele scènes waaronder die bij het gemeentehuis waren echt super!

avatar van DeCol
Inderdaad matige film van Spencer. Met Hill zijn ze toch altijd wel leuker. Dankzij de enkele leuke momenten valt de film toch mee. Leuk voor eens.

avatar van Statiegeld
Ik heb me echt kapotgelachen om sommige scenes. Deze film is echt de meest foute die ik heb gezien van Bud Spencer (zonder Terence Hill dan maar die miste ik niet echt in deze film).

avatar van Katt
Gewoon een leuk filmpje.Eenvoudig en laat me eventje weer denken aan toen ik klein was en dit soort films samen met opa keek.

avatar van jackie chan
Leuke film!

vond hem beter dan paar films met Terence Hill.

Jammer dat de BS en (of) Terence Hill "woensdag, gehaktdag" afgelopen is:(

avatar van 606
zeker op sommige stukken lachen vooral militair stukje en laatste stuk

2,5 ster

avatar van movie acteurs
Grappige film met leuke grappen en ook flauwe humor waar ik toch echt wel om moest lachen. Redelijke film dus een 2,5 hiervoor.

avatar van Phantasm
Leuk om een keertje te bekijken, er zit meer humor dan knokwerk in.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Als kind zag ik heel graag de films met Bud Spencer en Terence Hill. Actiekomedies die ik dan ging huren in de videotheek (nog op video toen). Banana Joe is zonder Terence Hill en ik had wel wat schrik of dit wel zou werken. Het was tenslotte de interactie tussen de twee die veel bij bracht aan hun films. Maar Bud Spencer is op zich evengoed sterk en ook in deze Banana Joe lukt het hem wel om er iets van te maken. 'Iets' omdat de film niet meer is dan een 80's actiefilmpje met veel geknok en flauwe humor. Als kind werkte dit nog beter. Vergelijk het met de series als MacGuyver en The A-Team die als kind toch nog leuker waren dan wanneer je ze nu zou terug zien. Zeker geen topfilms, maar na al die jaren toch iets van bijgebleven.

Opzicht best wel een vermakelijke komedie alleen mis je toch wel de aanwezigheid van sidekick Terence Hill want ruim 90 minuten alleen Bud Spencer is eigenlijk te veel van het goede. Slecht is deze film zeker niet en het eenvoudige verhaal zat best leuk in elkaar. Ook zit er volop de typische Bud Spencer humor en actie (knokpartijen) in en zelfs visueel zag de film er best aardig uit. Het was vroeger altijd leuk jeugdsentiment.

avatar van kikondo
Echt helemaal geweldig, deze film.