• 8.296.750 stemmen

El Callejón de los Milagros (1995)

Drama | 140 minuten

Met onder meer: Ernesto Gómez Cruz, María Rojo en Salma Hayek

Oorspronkelijke taal: Spaans

Releasedatum: 26 oktober 1995

Plot El Callejón de los Milagros

"The most awarded film in Mexican history."

Deze film volgt de verwikkelingen van een aantal mensen in het centrum van Mexico-Stad. Rutilio, de eigenaar van een café, ontwikkelt een voorkeur voor knappe jonge jongens, zijn zoon Chava droomt van een beter leven in Amerika, Alma staat op het punt om met een oudere winkelier te trouwen, Abel is een jonge kapper die heimelijk verliefd is op Alma en Susanita is een verhuurster van appartementen die de ware maar niet kan vinden. Krijgt iedereen wat hij of zij wil?

avatar van Noodless

Noodless

Ben heel benieuwd naar deze film. Vandaag gekocht voor 4 euro.

Niet slecht voor de meest bekroonde Mexicaanse film aller tijden.

avatar van Mads Smikkelsen

Mads Smikkelsen

Leuke film met een prima Salma Hayek, ik had hem voor 5 euro op de kop getikt maar wist niet wat me te wachten stond, viel zeker niet tegen. Lekkere weg kijk film met lekker sfeertje.

gauke

Een prachtige Mexicaanse film, in vier delen verteld, vanuit verschillende gezichtspunten over levens die met elkaar verbonden zijn. Zeer goede regie en acteerprestaties.

avatar van MauriceMankes

MauriceMankes

Een ontroerende, innemende, meevoerende film rond een betrekkelijk simpel gegeven. In een woord: prachtig.

BBarbie

Realistisch drama over het dagelijks leven van mensen in een smalle straat (calléjon), waar iedereen iedereen kent. Over de kroegeigenaar, die na een huwelijk van 30 jaar eindelijk toegeeft aan zijn homoseksuele geaardheid. Over een mooie jonge vrouw, die de sleur van alledag zat is en nieuwe ervaringen wil opdoen. Over een “lelijk eendje” van middelbare leeftijd, dat wanhopig op zoek is naar een partner en een beetje liefde.

Uitstekend scenario, opperbest acteerwerk en prima regie van Jorge Fons ( Rojo Amanecer, 1990). Kortom: een erg mooie film. Zo uit het leven gegrepen.

Liefhebbers van deze film kan ik het in Barcelona gesitueerde equivalent Tapas (2005) van harte aanbevelen.

avatar van wibro

wibro

Uit het Mexicaanse leven gegrepen. Soms erg mooi, maar ook soms erg saai en dat ligt helemaal aan de personages, die mij niet allemaal even boeiend over kwamen. Dat deze film ondanks dat voor mij toch een ruime voldoende krijgt ligt helemaal aan de Mexicaanse schoonheid Almita, voor mij verreweg de meest boeiende persoonlijkheid. De scènes met haar vond ik erg mooi, vooral de laatste scène.

De film duurde overigens wel erg lang. Van de 140 minuten had best een half uur af gemogen.

avatar van MH040

MH040

Te theatraal voor mijn smaak. Vanaf het begin had ik al het idee dat ik naar een toneelstuk zat te kijken. Daarnaast vond ook ik niet alle personages/hoofdstukken even boeiend. Desalniettemin onderhoudend.

Kleine 3*