• 10.575 nieuwsartikelen
  • 8.965.629 stemmen

Christmas in Connecticut (1945)

Komedie / Romantiek | 102 minuten

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: Peter Godfrey

Met onder meer: Barbara Stanwyck, Sydney Greenstreet en Dennis Morgan

Gesproken taal: Duits en Engels

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Christmas in Connecticut

"It's the fun show that's the one show to see!"

De redactrice van een tijdschrift wordt verondersteld de perfecte huisvrouw te zijn en moet dus een oorlogsheld tijdens de kerst ontvangen. Maar zowel haar leven als huishouden zijn verre van ideaal.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Nurse Mary Lee

Judge Crothers

avatar van streeter

streeter

Verbaasd dat ik de eerste ben om hierop te stemmen - ik dacht dat dit een bekende film was - had er vaak over gehoord - maar blijkbaar is die niet zo populair als ik had gedacht.

Alsnog, een zeer amusante komedie en leuk om te kijken om in de kerstsfeer te komen.

avatar van FisherKing

FisherKing

Dit is de eerste keer dat ik van de film hoor.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Christmas in Connecticut van Peter Godfrey is op de nummer 21 van de Top 25 met de beste kerstfilms ooit terecht gekomen. Dit is na de Top 25 met beste horror films van de nieuwe jaren '00 mijn 2e lijst waarin dagelijks wordt afgeteld naar de nummer 1 positie. De nummer 1 wordt op kerstavond bekent gemaakt en tot die tijd wordt er dagelijks een videoreview online gezet. Check it out: Kerst Top 25: nummer 21 | MovieSense - Online filmmagazine

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Wellicht & weleer.

Een suikerzoete romantische komedie, waarbij de humor door de loop der tijden behoorlijk is ingehaald. Belegen dus en het kluchtige verhaaltje werkt in deze tijd ook een stuk minder dan dat het wellicht weleer ooit deed. Geen onplezierige kijkervaring verder, maar de (kerst-)klassiekerstatus is inmiddels achterhaald.

Redelijk

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Pff, Barbara Stanwyck completisten moeten soms door de kerstkalkoen heenbijten. Het zal door de Kerst-sfeer komen (viel trouwens nog mee met die Kerst sfeer) dat de film op imdb tot haar beste films gerekend wordt. Onzinnige verwikkelingen en als we het over geloofwaardig hebben (kuch). Hoop kromme verwikkelingen om iets onzinnigs (het hele plot met een gewonde legerofficier, een uitgever en een schijnhuwelijk met en geleende baby) in het gareel te houden. Alleen SZ Sakall die ik altijd graag zie is weer erg amusant als oom Felix. Hij speelde in hetzelfde jaar een soortgelijke rol in Danny Kaye's Wonder Man (1945) een film die ik samen met mijn buurjongen vroeger wel zo'n tien keer zag denk ik. Daar is Sakall ook erg op dreef als continu misnoegde, mopperende goedzak.

gauke

Een routinematige, voorspelbare, maar opgeruimde klassieke kerstkomedie, waarbij alles aan het einde toch nog goed komt. Ook de dialogen hadden wat rapper gekund, maar toch vond ik deze film best te pruimen. Dat kwam vooral door de cast; ik zie Barbara Stanwyck bijvoorbeeld graag spelen en ook in deze productie was ze weer uitstekend op dreef.

Mescaline

Een behoorlijk zoet en voorspelbaar kerstfilmpje die tegelijkertijd door de prettige sfeer wel goed is uit te zitten.

Vooral Barbara Stanwyck maakt deze film de moeite waard, een prachtige vrouw in die tijd die haar personage op een warme manier neerzet.

Maar ook zeker de rol van Sydney Greenstreet is het benoemen waard.

Voor mij persoonlijk zeker geen grote kerstklassieker maar zonder twijfel leuk om een keertje rond de kerstdagen mee te pakken.

Mescaline

Jaartje later nog maar eens aangezet en grotendeels nog steeds de zelfde mening. Deze kerst film heeft een heerlijke sfeer en past goed in de december maand, het verhaaltje is naar het einde toe soms wel wat rommelig maar toch blijft deze film zeker de moeite waard.

Een grote kerstklassieker? Nee, in mijn bescheiden mening niet maar ook zeker geen reden om deze over te slaan.

BBarbie

Ik vind Barbara Stanwyck en komedies een weinig gelukkige combinatie. Ondanks haar niet geringe acteertalent komt zij in komedies naar mijn mening niet goed tot haar recht. Dat is niet anders in deze voorspelbare “comedy of errors”, die trouwens slechts heel zijdelings iets met Kerstmis te maken heeft. De film is geen totale afknapper, maar het houdt ondanks de sterke rolbezetting niet over. Het leukst vond ik nog Una O'Connor als de huishoudster.

BBarbie schreef:

die trouwens slechts heel zijdelings iets met Kerstmis te maken heeft.

Het speelt zich af op kerstavond, het gaat over lekker eten en we zien kerst versieringen in het huis. Genoeg kerstsfeer zou ik denken?

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

De redactrice van een magazine heeft gelogen tegen haar baas en moet op Kerstmis voor de perfecte huisvrouw en moeder spelen op een boerderij. Daar komt een marinier op bezoek wiens boot werd getorpedeerd en die achttien dagen op een vlot op zee heeft rondgedobberd. Zij moet de indruk geven dat ze gelukkig getrouwd is en een baby heeft. Maar ze is alles behalve een goede kokkin en krijgt assistentie van een minzame oude man. Er loopt nog meer in het honderd als de redactrice en de marinier verliefd op elkaar worden, terwijl ze beide zelf verloofd zijn.

Charmante mierzoete romcom, hoewel de humor soms wat gedateerd lijkt. De cast levert een degelijke prestatie en het verhaal is misschien wel voorspelbaar maar toch vermakelijk en hartverwarmend. Een sympathieke prent. De US DVD heeft een heldere scherpe zwart-wit transfer in 4:3 formaat en er zijn Engelse ondertitels. Maakt deel uit van een zeer gunstig geprijsde boxset:

TCM Greatest Classic Films Collection: Holiday. Ideaal voor Kerstmis.

Mescaline

Na 4 jaar maar weer eens opgezet, mijn mening en stem blijven hetzelfde. Het is een leuk kerstfilmpje zonder ergens bijzonder te worden. Kijkt gewoon erg fijn weg.

avatar van ibendb

ibendb

Christmas in Connecticut deed het niet voor mij. Het verhaal voelt een beetje aan als iets dat je zou vinden in je lokale amateurtheatervoorstellingen. Daar is niets mis mee, maar deurenkomedies als deze zijn gewoon niets voor mij.

Gelukkig is er nog steeds Barbara Stanwyck en een goede oude kerstsfeer.