Without a Paddle (2004)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Steven Brill
met Seth Green, Matthew Lillard en Dax Shepard

Drie vrienden (Green, Lillard, Shepard) uit de grote stad, gaan met behulp van een kano, de Columbia-rivier af die door de bossen van Washington stroomt. Hun onlangs overleden vriend Billy, was geobsedeerd door het verhaal van het in 1971 neergestorte lijnvliegtuig met 200.000 dollar aan boord. In 1980 is 5.800 teruggevonden, het verhaal gaat dat de piloot de rest probeerde te ontvreemden, door met een groot deel van het geld uit het vliegtuig te springen, met waarschijnlijk de dood tot gevolg. De drie willen kijken of ze het geld kunnen vinden, maar ze komen er al spoedig achter dat hun kanotocht verkeerd afloopt........

avatar van Anjin
veendiek schreef:
er is ook al een deel 2 van Without a Paddle: Nature's Calling (2009)

Deze is ook al geen reet aan,dus verlekker je er maar niet op..

avatar van Ninto
Ik vond hem best te doen. Aantal lachmomenten. Dat stuk met die beer vond ik echt te grappig. Die smoel van die gast die voor die beer staat, haha. Don't let him smell the fear.... it's a bear, we're all gonna die!

avatar van Ninto
Overigens de vetste credits ooit. Black Betty past helemaal bij de film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Flauw.

Weinig goede grappen en veel voorspelbaarheid in dit allegaartje. E.e.a. is onderhoudend, maar daar houdt het dan ook wel zo'n beetje op. Lijkt meer op een kinderfilm dan dat de bedoeling is. Het vervolg is nóg slechter, dat je het maar even weet...

avatar van movieaddictt
leuke film zit goed in elkaar

avatar van Spetie
Erg simpele komedie, die echter nog best vermakelijk is doordat de drie hoofdacteurs elkaar goed aanvoelen en door de vele grappen, waarvan vele flauwe, maar ook enkele leuke. Het leukst is wat mij betreft de scène met de beer die achter hen aankomt. Ook de aardige bijrol van Burt Reynolds is het vermelden waard. De film bevat daarnaast behoorlijk tempo en is voorbij voordat je er erg in hebt. Leuk vermaak!

avatar van Woutrr
M'n verwachtingen waren hoog.. Ik houd van natuur - avontuur - komedie.

Het begon goed: die beelden met de kano in nieuw zeeland, geweldig!
Spijtig genoeg is na een halfuur het intressante eraf en schakelt het over op kinderachtige "actie" - achtervolging - wegloop scene
Vanaf toen kon ik alleen maar blij zijn dat het gedaan was

avatar van MovieHolic
Oef wat een waardeloze film... ongelofelijk vergezocht het enige enigszins grappige wat er in zat was dat stukje met die beer.
En het beste van de film was het nummer wat gedraaid werd bij de aftiteling Black Betty.

0.5* voor de beer en 0.5* voor Black Betty = 1*

avatar van MovieHolic
Ninto schreef:
Overigens de vetste credits ooit. Black Betty past helemaal bij de film.

Dat past nou juist niet bij de film... een of andere gayhit had beter gepast.

avatar van Fryce
Een aardige "schakkel alles wat in staat is om te denken uit" film

avatar van jeroentjuhhhhh
Ach, best leuk.

Bijzonder standaard formule werk dat nergens echt in uitblinkt maar ook geen echte missers kent. Het trio speelt goed samen en weet er een zeer behoorlijke komedie van te maken die verder volgegooit word met een hoop ongelooflijk idiote situaties die op een paar na niet altijd leuk zijn.

Geinig vermaak maar meer moet je hier sowieso niet van willen verwachten. 3*

avatar van hel1
Bij gebrek aan beters op tv dan toch maar deze film gekeken. In de gids stond over deze film dat het een melodramatische komedie was... Ik begreep niet echt wat daar nou weer mee bedoeld werd maar na het zien van de film was het mij helemaal duidelijk. Erg softe film
duizend kogels werden afgeschoten, alles mistte. Vreselijk die stereotype gangsters, het leek soms net alsof ik naar Home Alone aan het kijken was.
Zeer zelden zaten er grappige stukken tussen, echter wel geniaal
de fotushouding die de kleinste van de drie jongens (en verruit het leukste personage) aan moest nemen toen de beer aanviel. Ik heb erom moeten lachen
Het was mij niet helemaal duidelijk voor welk publiek deze film gemaakt is. Het niveau van de grappen was toch echt gericht op 10-jarigen, terwijl de goedbedoelde (maar zwaar overdreven en mislukte) melodramatisch stukken op volwassenen gericht waren.

Zoals gezegd: leuk als er niets beters op tv is.

avatar van hel1
veendiek schreef:
er is ook al een deel 2 van Without a Paddle: Nature's Calling (2009)

dat meen je niet!?!! Was dit eerste deel dan een succes?!??!

avatar van Purmerend
Wel flauw af en toe maar ook grappig zo nu en dan. Zoals de matrix knipoog en als 1 van die badguys ineens een paraplu tevoorschijn haalt tijdens een regenbui .

avatar van matjuh
Af en toe wel even flauw, maar dat past wel een beetje bij de acteurs. Seth Green nog nooit ECHT grappig gezien..
toch wel 3*, niet vanwege de verhaallijn (want dat was dramatisch), maar het was gewoon even een leuke film voor een saaie avond.

avatar van Joe-K
een echte feel good film. simpel maar vermakelijk. toch al een aantal keer bekeken. blijft leuk. 3,5*

In zijn genre een redelijk goeie film, ik hou wel van zulke films!

prima film! Maar ik snap dat het een genre is waar je van moet houden.

avatar van the-real-tiete
blijft een vermakkelijk filmpje gewoon een drie waard

avatar van b00ts
Matige komedie. Voorspelbaar. Wel aardig die verwijzingen naar andere films.

avatar van lars-pixar
‘Een avontuur met een snufje Harold & Kumar Go to White Castle’

Het avontuur is een beetje in de stijl van Harold & Kumar Go to White Castle gemaakt niet erg hoor maar er is wel een duidelijk verschil tussen die 2 films Withoud A Paddle en Harold & Kumar Go to White Castle namelijk Withoud A Paddle speelt zich af in het wildernis en Harold & Kumar niet, maar toen de film al een uurtje draaide leken de grappen een beetje op de grappen van Harold & Kumar en het verhaal ook, buiten Harold en Kumar is het verhaal erg vermakelijk.En de casting kon niet beter, en zelfs het acteer werk was redelijk goed en gelukkig niet echt zo overdreven. 3,0*

Vermakelijke komedie *2.5

avatar van booyo
Waardeloze film.

Paar keer kunnen lachen, dat dan weer wel, maar heb me met name flink zitten ergeren. Het hield maar niet op met de achtervolgende Rednecks, en er bleven maar figuren uit het woud verschijnen. Leuk was de beer. En zelfs om de Rednecks heb ik 1x kunnen lachen.

"The hills have gone gay"

avatar van Angelo2
Lekker lomp filmpje maar toch een aantal keer goed gelachen. Goede casting...want wat een kneusjes zeg. Leuk voor de zaterdagavond als je niet gaat stappen

Het vinden van een goede Amerikaanse komedie is als het zoeken naar een klavertje vier: in het wilde weg gras plukken en hopen dat je niet te veel onkruid meehebt. Een 'Without a paddle' is een distel, die pijnlijk blootlegt wat er scheelt met de humor van over de plas: een totaal gebrek aan subtiliteit. De kanotocht is een aaneenschakeling van lompe grappen en flauwe avonturen, inclusief een passage langs Burt Reynolds. Dit lijkt dan weer een verwijzing naar die andere kanofilm Deliverance, dewelke dan wel iets beter was.

Leuke film, prima vermaak

avatar van Gang_Star
Toch nog behoorlijk meegevallen. De humor is vaak flauw maar toch zijn de grappen zo nu en dan best leuk. De samenwerking tussen de drie vrienden is aardig vertolkt.

avatar van Boenga
Twee keer moeten lachen om Without a Paddle.
Culture Club en het daaruit volgende
booyo schreef:

"The hills have gone gay"

was de eerste keer.

De 2,75* op MM was de tweede keer.

Verhaal, acteurs (sorry, Burt), het stuntwerk,...: echt niks aan.

Ik heb meteen een mailtje verstuurd naar Paramount met de vraag om de 6+ op de dvd-hoes te vervangen door 6-.

avatar van Elchapo
Echt wel grappige film,en altijd dat gezever over zgn.gaymuziek uit de eighties......ik zeg maar zo,nog altijd beter dan die stinkhippies uit de sixties met hun kakmuziek.....3.5 stars.

avatar van clubsport
soms wel grappig maar meestal ook flink flauw qua grappen .
Die rednecks zaten wel leuk overdreven in hun rol en dat leverde af en toe wel een glimlach op .