Carrie (2002)

Drama / Horror

geregisseerd door David Carson
met Angela Bettis, Kandyse McClure en Patricia Clarkson

Carrie White is een verlegen meisje dat door iedereen wordt gepest. Na een vernederend incident in de doucheruimte straft Carrie's gymlerares al haar klasgenoten. Eén meisje heeft medelijden met Carrie en overtuigt haar vriend Tommy om met haar naar het schoolbal te gaan. Maar Carrie mag niet mee van haar strenge moeder. Uiteindelijk gaat ze toch en als blijkt dat haar klasgenoten tijdens het bal wraak willen nemen, laat ze haar duistere kant zien.

avatar van sabsabsab
Er komt nog een remake in 2012 of 2013, en het meisje die als 'carrie' speelt is dit keer nog niet eens zo lelijk ook.

avatar van PsykoPumpkin
Tegenvaller. Oh, en wat een ongelooflijk lelijk meisje is die Carrie zeg.

avatar van uberjason
Yep er komt een re-remake van Carrie..de trailer ziet er al goed uit en Kick Ass-girl Chloe Morretz weet een overtuigende Carrie White te spelen.

Ik heb deze remake uit 2002 nooit gezien, ben opzich altijd in voor een hervertelling van een bekend verhaal, maar zo te lezen, mis ik niet veel als ik em niet op DVD kan vinden.

ipman-99
"Does everyone think they can go on playing tricks on me?" ... " !!!

Vermakelijke remake van 2002 (Tv film) !!! Het is altijd gemakkelijk om een film af te kraken
omdat het origineel ijzersterk is ! Deze kan je gemakkelijk in hetzelfde bedje ziek leggen, maar ik weiger
dit te doen ! Oke, het origineel blijft ongenaakbaar maar deze film deed het ook zeker niet slecht !
We krijgen nog meer informatie in deze film die uiteraard nog steeds gebaseerd is op het boek van Stephen King!
Angela Bettis speelt (ook) overtuigend Carrie ..., kunnen we toch alleen maar blij om zijn als filmliefhebbers !
Carrie wordt uiteraard weer zwaar getreiterd en neemt wraak op haar wel gekende manier ..., de super natuurlijke !
Hell Yeah !

avatar van TragieStar.*
In tegenstelling tot velen vind ik dit wel een hele goede film! En eigenlijk wel ruimschoots beter dan het origineel en de latere remake!

Ik had eigenlijk een beetje een slechte indruk voorafgaand aan de film vanwege de weinig sterren en de slechte recensies hier, maar dat weerhield mij er niet van om de film ooit een keer te bekijken.

Angela Bettis als Carrie vond ik weerzinwekkend goed! Wat een goede actrice en ze acteerde zo met gevoel. Je had echt het idee dat ze heel angstig, onzeker en een buitenstaander was. Ze had iets duisters over zich heen maar tegelijkertijd merkte je continu haar verdriet en pijn. Ik leefde behoorlijk mee en in tegenstelling tot het origineel en latere remake vond ik de gebeurtenissen die hier gebeurde veel heftiger en ik had veel meer medelijden met haar. Misschien omdat ik deze als eerste heb gezien?
Wie ook niet vergeten mag worden is Patricia Clarkson die de rol als haar moeder heel erg goed neerzet! Je merkt aan haar ook weer een dubbele lading, omdat ze zo gemeen, haatdragend, duister en creepy is. Maar tegelijkertijd merk je ook dat ze wel veel van haar dochter houdt en haar dochter alleen maar wilt beschermen. Dan begrijp je de verdriet die zij met haar meedraagt ook beter, maar eigenlijk hoop je ook dat iemand haar omlegt.

De rest van de cast was ook prima te doen! Leuk om Emilie de Ravin, Katharine Isabelle, Rena Sofer en Chelan Simmons ook te zien in een rol die me allemaal bekend voor komen en ik vrij leuke actrices vind om te zien. En daarnaast moet ook gezegd worden dat Tobias Mehler die de rol van Tommy Ross verzorgd ongelofelijk cute en sympathiek is!

Rena Sofer pakt de meiden hard aan! En acteert ook zeker schittert als gymlerares! Waren alle leraren maar zo. Ik heb er met bewondering naar gekeken. In het origineel gaat de gymlerares volgens mij dood, maar gelukkig hier niet, want dat verdient ze niet vind ik. Dat zou heel wreed zijn nadat ze voor Carrie is opgekomen!

Ik moet wel toegeven dat ik de effecten wel heel slecht vond en daarnaast wijkt het einde wel heel erg af van het oorspronkelijke verhaal. Dat is wel jammer. Maar ook leuk om te zien dat ze er een eigen draai aan hebben gegeven. Dat er allemaal stenen op het huis vonden was eigenlijk het toppunt. Dat was wel heel slecht, maar dit gebeurde op het begin van de film terwijl dat eigenlijk op het einde zou moeten gebeuren.

Toch een film die zeker onderschat wordt door velen vind ik. Onterecht, want het is een hele mooie, ontroerende en duistere film om te zien. Waarschijnlijk ga ik hem ooit nog eens bekijken!
Een aanrader voor iedereen, al zal deze mogelijk beter worden gewaardeerd als je het origineel (nog) niet hebt gezien als ik kijk vanuit het oogpunt bij velen hier.

avatar van puppet master
iemand een idee waar deze te koop is?
vind wel deel 1 en deel 2 the rage en de remake maar deze kan ik maar nergens vinden?
Bedankt voor de reacties

puppet master schreef:
iemand een idee waar deze te koop is?
Bedankt voor de reacties

Hier bij Shoutfactory (wel regio 1) op Blu-ray, in combinatie met The Rage: Carrie 2:

SHOUT FACTORY CARRIE 2002 B...

Maar je kan hem ook bestellen op Blu-ray bij WowHD.nl:

WOW HD LINK

avatar van puppet master
Ray1976

Thanx, meteen besteld

puppet master schreef:
Ray1976

Thanx, meteen besteld

Graag gedaan, alvast veel kijkplezier ermee toegewenst.

Waar heb jij hem trouwens besteld als ik vragen mag? Ik zelf bij WowHD, en is de 25e verzonden met nog 5 andere titels. Heb ze nog niet binnen trouwens, maar duurt daar 2 a 3 weekjes ongeveer.

Maar lijkt me een leuke film.

avatar van renzoroy
In 1976 kwam de eerste King verfilming van het eerste King boek uit.. Spannende film met geniaal acteerwerk van vooral Sissy Spacek, Piper Laurie en John Travolta (in 1 van zijn eerste rollen)

26 jaar later dacht NBC.. kom, laten wij een low-budget tv film er van maken die dan vast veel beter wordt dan de originele en succesvolle De Palma versie en dan ook nog met de bedoeling om er daarna een tv-serie aan te plakken (gelukkig is dat nooit door gegaan)..

Na een tijdje uitgezet want damn... slechtste "film" van de 4 Carrie films...

vandaag om 14:01 uur