• 8.228.118 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Simon West

Met onder meer: Dominic Cooper, Austin Stowell en Gemma Chan

Over Stratton

"The enemy has a weapon. So do we."

John Stratton (Cooper) is een ervaren lid van de Britse Special Forces. Samen met Hank (Stowell), een US Navy SEAL, probeert hij een internationale terreurcel op te rollen in Centraal-Azië, Europa en Londen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van zoutzak

zoutzak

Dominic Cooper verving Henry Cavill één week voor de opnames begonnen. Pakt in mijn ogen ongeldig uit.

avatar van zoutzak

zoutzak

zoutzak schreef:

Dominic Cooper verving Henry Cavill één week voor de opnames begonnen. Pakt in mijn ogen ongelukkig uit.

*typo correctie*

avatar van Biosguru

Biosguru

En ze barbecueden nog lang en gelukkig. Bij wijze van dan, jammer had zon mooi einde kunnen zijn van deze mannenfilm. Het werd een vistripje met bier

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Een weinig voorstellende film, het verhaal was wel ok maar echt een 13 in dozijn verhaal met ja ja terroristen hoe origineel. Dominic Cooper speelt de hoofdrol van John Stratton die voor de SBS werkt en nee geen SBS6 maar Special Boat Services zeg maar een onderdeel van de SAS Special Air Service. Het verhaal is geschreven door Duncan Falconer een ex-SBS militair en valt qua boeken in het zelfde genre als Andy McNab en Chris Ryan die beide lid waren van de SAS. Het verhaal van deze film vond ik minder maar afijn je kan ook niet alles Dominic zet wel een aardige John Stratton neer maar das ook alles. De rest van de cast doet het aardig Gemma Chan, Tom Felton en Thomas Kretschmann speelt de badguy en Connie Nielsen speelt de baas van de SBS. De actie scenes waren aardig gedaan en dat maakt nevens het verhaal het een beetje goed. Als je van een standaard actie/thriller filmpje houd van 90min dan raad ik je hem van harte aan enjoy.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1965 stemmen

Redelijke trailer, ik wacht het even af.

avatar van schumacher

schumacher

Zwakke film.

avatar van filmkul

filmkul

Gemiddelde actiefilm. Het verhaal is erg standaard; actieheld, badguy met bom, dreiging totale vernietiging etc. Erg geloofwaardig is het allemaal niet. Op zich wordt de film nog wel redelijk uitgewerkt. Hij verveelt geen moment en de vaart zit er goed in. De actiescenes zijn redelijk doorsnee en niet bijzonder maar zien er verder prima uit. Het acteerwerk kan er mee door. Leuke film voor als je niks beters hebt. 2.5/3.0

avatar van mixmaster

mixmaster

Aardige actie film met redelijk acteerwerk. De actie is matig en het is allemaal al duizenden keren eerder gedaan.

Dus echt spannend is het allemaal niet en ik vindt het dan ook allemaal wat gezapig overkomen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardige aktiefilm dat voor een keertje is te doen.

avatar van mjk87

mjk87

Matig. Het is een kort filmpje maar duurt voor m'n gevoel erg lang. Er zit ook niets bijzonders in. Het doet een beetje aan als M:I of James Bond, maar dan zonder budget en zonder charismatische hoofdrolspeler, en dat laatste maakt de film op momenten volstrekt oninteressant. Maar verder kennen we alles, met en groepje getrainde overheidsmensen die op een boef jagen met alle moderne apparatuur erbij. Het is alleen zo zouteloos allemaal en er zit niets nieuws, verrassends of verfrissends in. Stiekem denk ik dat de actie een stuk realistischer is dan in die andere genoemde filmreeksen, maar ja, erg bijzonder om te zien is het dan weer niet. Het is zo'n vlakjes en lauw allemaal. Die eerste scène is dan nog wel aardig, dat niveau weet de film verder nergens meer te halen. 1,5*.

avatar van Vdk_Movie

Vdk_Movie

Kort filmpje dat maar moeilijk op gang komt. Actie scenes zijn zeer goedkoop, acteurs doen wel hun best. Echt zo'n film voor een hele saaie zondag.

avatar van Redlop

Redlop

Weer zo'n Netflix tegenvaller. Alleen Thomas Kretschmann maakte er nog wat van. Zou een goeie Bond-villain zijn.

Onderhond

Brakke actiefilm.

Niet ik West zo hoog heb zitten, maar van iemand als hem mag je na al die jaren toch wel wat meer verwachten op het gebied van actie. Want voor een erg simpel actievehikel als dit schort het daar toch echt wel aan.

De editing is mak, de continuiteit ontbreekt vaak volledig en de actie choreografie is makkelijk en goedkoop. Het oogt als het werk van een regisseur die voor weinig z'n eerste filmpje in elkaar heeft moeten boksen, niet op een film van een actieveteraan.

Van het acteerwerk hoef je ook echt niet veel te verwachten, gelukkig dat het tempo van de film nog wel meevalt en het verder niet al te lang duurt. Zo krijg je een érg eenvoudig actiefilmpje, maar meer dan vlakke filler is het niet geworden. Zal ook erg snel weer vergeten zijn.

Tarkus

Matige actiefilm, zoals er 13 in een dozijn zijn.

Ondanks de vele actie is de film saai... het scenario is lucht... en de vertolkingen, ondanks enkele grote namen, beneden alle peil.

Een prent om snel te vergeten !!

avatar van Erwinianus

Erwinianus

Gemiddelde film met wat spanning en actie.

avatar van cor1946

cor1946

Redelijke actie film, verder niks nieuws.En weer een Netflix tegenvaller.

avatar van @quikfit

@quikfit