• 8.563.703 stemmen

Salige er de Som Tørster (1997)

Misdaad / Thriller | 113 minuten

Genre: Misdaad / Thriller

Alternatieve titel: Blessed Are Those Who Thirst

Oorsprong: Noorwegen

Geregisseerd door: Carl Jørgen Kiønig

Met onder meer: Kjersti Elvik en Lasse Kolsrud

IMDb beoordeling: 6,0 (323)

Oorspronkelijke taal: Noors

Plot Salige er de Som Tørster

Tijdens een buitengewoon warm voorjaar wordt de politie van Oslo opgeschrikt door een ware misdaadgolf. Hanne Wilhelmsen, de opmerkelijke rechercheur op haar roze Harley Davidson, werkt samen met haar collega Håkon Sand aan een zaak waarbij bijna iedere zaterdag ergens een grote plas bloed wordt aangetroffen maar het lijk spoorloos is.

image

stinissen (crew films & series)

Voor de mensen met schotel ( zoals ik) 23.00 uur op swr

avatar van Fransman

Fransman

• 1974 stemmen

Noorse thriller. Viel me niet mee en ook wel wat verouderd, na dik twintig jaar. Veel personen, met allemaal weer andere motieven. Kort gesneden scènes en door elkaar lopende misdaadonderzoeken, die weer worden vermengd met de persoonlijke omstandigheden cq. relaties van de betrokken politiemensen. Het is allemaal te veel en daardoor rommelig. Een heldere structuur ontbreekt en pas in de laatste twintig minuten begint het een beetje spannend te worden. Vond het een lange zit.