The Emperor Jones (1933)

geregisseerd door Dudley Murphy
met Paul Robeson, Dudley Digges en Frank H. Wilson

Brutus Jones (Robeson) is een bediende bij de spoorwegen die zijn vriendin Dolly verlaat ten gunste van Undine. Korte tijd later verlaat zij hem echter. Als hij zijn vriend Jeff vermoord vlucht hij naar Haïti. Daar begint hij een bedrijf met Smithers (Wilson) en wordt erg rijk. Hij speelt spelletjes met de bewoners en laat hen geloven dat alleen een zilveren kogel hem kan doden. De inwoners geloven dat hij onsterfelijk is en hij roept zichtzelf uit tot keizer waarna hij met harde hand over de bewoners regeert. Wanneer de bewoners in opstand komen wordt hij gedwongen de jungle in te vluchten.