The Taking of Beverly Hills (1991)

Alternatieve titel: Boomer: The Taking of Beverly Hills

Actie / Misdaad

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Ken Wahl, Matt Frewer en Robert Davi

Na een valse melding van een gasramp in Beverly Hills steken de verschillende veiligheidsdiensten de koppen bij elkaar voor een gewaagd plan: de plundering en vernietiging van deze rijke en decadente stad. Wanneer de bevolking eenmaal is geëvacueerd lijkt succes verzekerd, maar dan blijkt dat één man zich nog in de stad bevindt. Deze football-held heeft al gauw in de smiezen dat er iets niet klopt, en bindt de strijd met de plunderaars aan.

avatar van speedy23
Een slap afkooksel van Die Hard. Ken Wahl treedt aan als de held die het opneemt tegen een leger bandieten. De film doet, mede door de mindere acteerprestaties, zeer onrealistisch aan...

avatar van predator
Niet best deze film. Zie je meteen hoe goed Die Hard in elkaar zit.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Onrealistisch, simpel en met slechte one-liners (vooral van Wahl). Daar komt nog bij dat Ken Wahl niet bepaald 's werelds beste acteur óf actieheld is. Slechte film dus, maar dat neemt niet weg dat de film gewoon erg vermakelijk is (vooral voor kerels)! Vooral wanneer de huurmoordenaar in de SWAT-tank een deel van Beverly Hills sloopt, terwijl hij op de vluchtende Wahl en Frewer jaagt.

Kwalitatief > 1.5*
Entertainmentwaarde > 3.0*
Totaal > 2.25* >> 2.5*

avatar van Slater
Vond deze film wel tof de 1e keer dat ik hem zag.
Aktie en Humor zaten er toen wel goed bij.
Vanavond maar eens voor de 2e keer bekijken.

Inderdaad een zeer slap en goedkoop aftreksel van Die Hard 3. Hoewel die film spannend was en wist te boeien werkt deze film eerder op de lachspieren.

Het verhaal is flauw en achterlijk en weet ook nooit echt te boeien, hoewel er het nodige gebeurt qua actie. Maar wat er gebeurt oogt regelmatig goedkoop (zeker de effecten) en is vaak ook lachwekkend. Hetzelfde geldt voor de cast en met name voor hoofdrolspeler Ken Wahl (met een matje) die de rol van actieheld Bruce Willis op zich neemt. Dat doet hij totaal niet overtuigend (is hij ook de persoon niet voor) en hij kan ook totaal niet tippen aan de kwaliteiten van Bruce Willis. De enige acteur die me nog een beetje kon bekoren was Robert Davi. Het hoogtepunt van deze film was voor mij het moment dat men het nummer "Epic" draaide van de voormalige rockband "Faith No More" tijdens een actie scene op het einde van de film.

Dit is overigens de eerste film welke ik op zender AMC zie, wat voorheen MGM was. Daar zond men die film ook wel eens uit, maar heb ik hem nooit helemaal gezien (nu helaas wel). Bij AMC is in ieder geval al de beeldkwaliteit (16:9) stukken beter dan op MGM.

Theunissen schreef:
Inderdaad een zeer slap en goedkoop aftreksel van Die Hard 3.

je beseft dat Die Hard 3 uit 1995 komt?

kos schreef:

je beseft dat Die Hard 3 uit 1995 komt?

Inderdaad je nu het zegt, dan had ik het beter als volgt kunnen formulieren "Die Hard 3 is een verbeterde uitvoering op een soort gelijk verhaal dan dit misbaksel"

Matige film over een bende criminelen die hun slag slaan als Beverly Hills ontruimd wordt. Een leuk gegeven voor een Die Hard-clone als deze. Niet bepaald geloofwaardig gebracht (eerder stompzinnig). Hier en daar wel vermakelijk als product van zijn tijd en ook vanwege het ouderwetse stuntwerk en explosies. Een kleine 2.5 sterren.