Palmetto (1998)

Duitsland / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Volker Schlöndorff
met Woody Harrelson, Elisabeth Shue en Gina Gershon

Na vrijgekomen te zijn van een onterecht verblijf in de bak is Harry Barber uit op wraak. Hij wordt ingehuurd door een vrouw om de kidnapping van haar stiefdochter in scene te zetten. Hij ontdekt dat hij er ingeluisd wordt, en realiseert zich dat hij de politie moet zien te overtuigen om een langer verblijf in de bak te voorkomen.

10 BERICHTEN 1 MENING

neo (crew)
ik heb deze net toevallig gehuurd bij videoland.ga em dadelijk ff kijken

avatar van Jordy
Jordy (admin)
und?

Redelijk interessant verhaal, goede acteurs, maar hij valt toch een beetje tegen. Af en toe wat traag, en nergens echt bijzonder. 2 en een halve ster.

neo (crew)
ik heb em op video gehuurd omdat ze deze nog niet op dvd hebben,maar die band is naar de klote net als the gingerbread man die ik op dit moment huur.dus ik heb em nog niet gezien.

avatar van Tha Flow
Niet heel erg bijzonder. Best aardig gedaan; niet goed maar ook niet slecht. 2,5 ster

Een beetje erg volgens het boekje. Van Erle Stanley Gardner, die ik altijd door de war haal met James Hadley Chase. Of een andere goeie plottensmid in dat genre.
Maar het was dus Chase.

Wel deugdelijk acteerwerk. Maar matig geheel.

donnie B.
gina gershon in een nette rol. niet meteen wat je van haar verwacht. zie haar toch liever anders..

Het is inderdaad leuker als Gina Gershon de slet uithangt.

donnie B.
Na ruim 7 jaar weer eens gekeken, blijt een prima film, spannende sfeer.

Maar jezus, na al die jaren niemand hier iets gepost?!

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ondanks de bekende cast waaronder een aantal fraaie vrouwen zoals Elisabeth Shue, Gina Gershon en Chloë Sevigny, is dit niet meer dan een nietszeggende flauwe dertien in een dozijn Thriller / Misdaad film die nauwelijks weet te boeien.

Het vrij voorspelbare verhaal verloopt traag en is ook aan de behoorlijk saaie kant (zeker het eerste uur). Ook gebeurt er relatief weinig (welgeteld één moord, waar wel overigens het verhaal omdraait) en zitten er geen leuke of verrassende wendingen in het verhaal. Het meest spannende moment was misschien nog wel de scene met de politieman, die hulp aanbiedt met het verwisselen van een autoband (terwijl er in de kofferbak een lijk ligt). Vanwege het vele bekende vrouwelijke schoon kijkt de film zich wel lekker weg en hoofdrolspeler Woody Harrelson (in de rol van Harry Barber) deed het verdienstelijk. Het einde van het verhaal was nog wel aardig en is zelfs wat grof.

Maar al met al is dit gewoon een matige thriller, die ik bij toeval gezien heb op de televisiezender HBO.

avatar van Toontje G
Kan er mee door.