Invitation to Hell (1984)

Horror / Thriller

geregisseerd door Wes Craven
met Robert Urich, Joanna Cassidy en Susan Lucci

Een jong echtpaar verhuist naar een mooie wijk ergens in Californië. Ze hebben het er meteen naar hun zin, want de straten zijn schoon, de huizen mooi en de buren uiterst vriendelijk. Vlak in de buurt is er ook een kuuroord, dat door alle buren wordt aanbevolen. Als het echtpaar besluit om zich niet in het kuuroord in te schrijven, worden sommige buren erg opdringerig en proberen hen alsnog over te halen om 'erbij te horen'.

Max en Joep
iemand deze ooit wel eens gezien?
(nee, getuige het aantal berichten, maar toch...)

avatar van finaldestiny
ik ben een fan van wes craven, maar deze ken ik nog niet, nog nooit gezien.

avatar van niethie
Net als Chiller (die andere tv productie van Craven) destijds ook als ex-rental videoband ergens op een rommelmarkt gevonden en ondanks dat de film nog wel te bekijken valt en een aantal redelijk leuke momentjes bevat is het verder niet veel soeps allemaal vooral het verhaaltje was in mijn herinnering nogal over de top, ik houd het op een krappe twee tot ik ooit weer eens zin heb hem te herzien-

2 sterren dus

avatar van perceived
Leuk verrassing!

Slechts een voor TV -en Direct-To-Video geproduceerd filmpje over een soort van sekte dat aangenaam wegkeek.

Net voor of net ná (wat mij betreft) Craven's beste film A Nightmare on Elm Street (1984) geschoten, dat is me niet helemaal duidelijk. De invloed is wél duidelijk. Stijloefening of andersom, dat is een beetje mijn vraag... (scheelt denkelijk een half puntje). Sowieso herkenbaar en degelijk voor wat het is. 6.5/10*

avatar van mikey
Deze film is zo slecht dat je bijna denkt dat Craven hem vanuit een telefooncel op de set van A Nightmare on Elm Street heeft geregisseerd. Wil een een grappige tv horror van hem zien, pak dan Summer of Fear.