Dracula 3000 (2004)

Duitsland / Zuid-Afrika
Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Darrell Roodt
met Casper Van Dien, Erika Eleniak en Coolio

Het is anno 3000. Een ruimtevrachtschip is op een interstellaire routinemissie. Onderweg ontdekken ze de verlaten ruimtetransporter Demeter, die 100 jaar geleden als vermist werd opgegeven. Omdat de bemanning van het vrachtschip financieel krap zit, gaan ze aan boord om zo veel mogelijk van waardevolle vracht te claimen. Helaas heeft het schip een gevaarlijke blinde passagier.

avatar van Trippy
kapotlachen

dominion
Dracula in space.
Deze ga ik maar eens opzoeken.

avatar van citybird
Film komt totaal nep en goedkoop gemaakt over. Van enige spanning is totaal geen sprake. Gelukkig zorgde Coolio nog voor een komische noot in de film zodat ik af en toe toch eens een kleine lach op mijn gezicht kreeg. Maar uiteindelijk zelfs als onbedoelde parodie op vampierenfilms is deze film zwaar gebuisd. Vermoedelijk was het budget van deze film ook snel opgesoupeerd want het einde is nogal abrupt. Anderzijds is dit misschien het enige positieve aan heel deze film. Ook voor de looks van Erika Eleniak moet je niet naar deze film kijken want deze zijn al wat passé.

avatar van killer13
moesten ze dat einde nou echt zo in het belachelijke trekken?? dat sloeg toch nergens op, ik heb het dan over het personage aurora dat dan opeens ook nog een funbot bleek te zijn.. niet alleen dat was belachelijk hoor, de film heeft talloze aspecten die nergens op trokken. ik geef een score die gelijk is aan de prijs wat ik er aan heb gegeven. 1!