Death of a Scoundrel (1956)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Charles Martin (I)
met George Sanders, Yvonne De Carlo en Zsa Zsa Gabor

De Tsjechische oplichter Clementi Sabourni (Sanders) gebruikt verschillende vrouwen om maatschappelijk hogerop te komen. De dames ontdekken echter dat Clementi Sabourni een vuil spelletje speelt.

Georges Sanders was reeds een perfecte scoundrel in "The private Affairs of Bel Ami" (1947) en nu, negen jaar later, is hij even uitmunted in deze "Death of a Scoundrel".
Goede film, met een met duidelijke dialogen ondersteunde intrige, waarin George Saunders, puik omringd wordt door vrouwelijk schoon uit die tijd (fotos van Yvonne de Carlo en Zsa Zsa Gabor vondt ge toen steevast in de verpakking van chocolade en dergelijke...).
Vertrouwden met beursactiviteiten zullen misschien bedenkingen hebben over de technieken van onze vriend Clementi, maar toch blijft de film boeien tot het einde.
Keurig werk, in wit-zwart, met misschien als zedenles : met het hart wordt niet gespot.