King Dinosaur (1955)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Bert I. Gordon
met William Bryant, Wanda Curtis en Douglas Henderson

Een groep astronauten gaat op weg naar de planeet Nova, met de bedoeling de eigenschappen van de planeet te documenteren. Helaas is de planeet overspoeld door gevaarlijke monsters en reusachtige mutanten. Vooral de imposante King Dinosaur vormt een niet te onderschatten bedreiging voor de astronauten.

avatar van otherfool
Haha, geweldige vondst weer van de MST3K makers. Hitsige doktoren op een planeet die toch wel *erg* veel op onze aarde lijkt. Het einde is classic; deze wetenschappers besluiten het eiland waar de prehistorische dieren zitten gewoon helemaal te vernietigen met een atoombom... het waarom is de kijker totaal niet duidelijk.

Let verder vooral op de scene waarin het ruimteschip op de planeet landt; de aller- aller- allerslechtste special effects ooit. Maar in deze film valt het al bijna niet meer op. De coole dierengevechten zorgen ervoor dat ik er toch nog 1 sterretje voor geef.

avatar van Vinokourov
Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat hier ook nog een Koude Oorlog-boodschap in verwerkt was . Het verhaal zelf is kinderlijk eenvoudig en dan ook nog heel suffig uitgevoerd. 1*

Bantavoer
otherfool schreef:
Het eiland waar de prehistorische dieren zitten gewoon helemaal te vernietigen met een atoombom... het waarom is de kijker totaal niet duidelijk.

De atoombom was om het gebied met die krokodillen, hagedissen en andere uit de kluiten gewassen reptielen te vernietigen, anders zouden ze er later last van krijgen.

Wat betreft die special effects mag je ook niets van verwachten van een film uit 1955. Toen waren ze nog niet zover, hoewel het wel beter had gekund.

Een film met gillende keukenmeiden, die stoer doen tegenover de mannen, maar als ze een slangetje zien, zo hard gillen dat ze op aarde kunnen horen. Verhaal slaat ook echt nergens op. Een planeet komt in ons zonnestelsel waar dieren en planten leven. Dan rijst er bij mij meteen al twee vragen: 1. Hoe kan dat als in de ruimte heel erg koud is? 2. Al zou zo'n planeet in ons zonnestelsel komen, heeft dat geen consequenties voor andere planeten? Het gevecht met die reptielen was inderdaad vet. Maar heb die King Dinosaur niet gezien. De film had beter Nova genoemd worden.

avatar van mrklm
Jawel, daar is 'ie weer. Bert I Gordon slaagt er opnieuw in een ongelofelijk slechte film op het witte scherm te brengen. Een kansloze combinatie van talentloze acteurs en archiefbeelden die totaal niet bij elkaar passen.
Je kunt waarschijnlijk wel raden wat de King Dinosaur uit de titel werkelijk is. Als je niet kunt wachten om het antwoord op die vraag te ontdekken, ga er dan maar eens voor zitten. Volstrekt waardeloos...