The Singer Not the Song (1961)

Verenigd Koninkrijk
Western

geregisseerd door Roy Ward Baker
met Dirk Bogarde, John Mills en Mylène Demongeot

In het Mexicaanse stadje Quantana is de gewetenloze bandiet Anacleto (Dirk Bogarde) de gevreesde alleenheerser. Zelfs de oude dorpspriester heeft de strijd tegen het kwaad opgegeven. Zijn opvolger, de jonge, energieke Father Keogh (John Mills) weigert zich daarbij neer te leggen. Wanneer een handlanger van Anacleto bij hem komt biechten, lijkt Father Keogh op de goede weg. Anacleto straft echter genadeloos: een kogel maakt een eind aan het leven van zijn vroegere makker. Hij wordt verbannen, maar keert na een jaar terug. Hij lijkt zijn leven te willen beteren. Dat blijkt echter maar schijn te zijn. De strijd ontbrandt nu pas in volle hevigheid, waarbij de intriges en de kogels om je oren fluiten en de liefde een dramatische rol speelt.

Op dvd?

avatar van xgogax
Op YouTube te zien : The Singer Not the Song (1961) .