• 8.251.867 stemmen

We're Not Dressing (1934)

Komedie / Muziek | 77 minuten

Genre: Komedie / Muziek

Geregisseerd door: Norman Taurog

Met onder meer: Bing Crosby, Carole Lombard en George Burns

IMDb beoordeling: 6,1 (772)

Plot We're Not Dressing

De mooie high-society dame, Doris Worthington entertaint op een dag gasten op haar jacht in de Pacific. Wanneer het jacht botst en zinkt, zwemt ze naar een eiland met hulp van de zingende zeeman, Stephen Jones. Haar vrienden Edith, Ome Hubert en de Prinsen Michael en Alexander redden het ook tot het eiland. De zeeman is praktisch de enige die weet hoe hij moet overleven, maar Doris en de anderen verwerpen het aanbod van zijn leiderschap.

image

Michael Stofani

Alexander Stofani

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Wie houdt er nou niet van een vrolijke junglesfeer? Zeer genietbare wegkijker!

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Ai, uit verband getrokken VHS cover; poster update in de loop van vandaag.

BBarbie

Deze bijzonder matige film is in feite een showcase voor Bing Crosby. De man heeft natuurlijk een prachtige stem, maar de liedjes die hij in deze film vertolkt zijn maar zozo. Dat geldt eigenlijk voor heel de film, waarin Carol Lombard min of meer voor spek en bonen meedoet. Het enige hoogtepunt is de hilarische rondleiding die George Burns krijgt langs de “uitvindingen” van zijn vaste partner Gracie Allen.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Fans van Bing Crosby zullen enorm genieten van deze film, in bijna elke scene zingt hij wel een lied.

Leuke musical over een rijke erfgename die met haar gezelschap schipbreuk lijdt en op een onbewoond eiland aanspoelt.

Carole Lombard is een hele mooie actrice.

Naast Crosby zien we een jonge Ethel Merman , die ook een paar liedjes zingt (goed) en de komiek Leon Errol.

George Burns en Gracie Allen zijn ongelofelijk melig als wetenschappers, die werken op het onbewoonde eiland en Gracie's "uitvindingen" zijn inderdaad hilarisch!

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

Vermakelijke muzikale komedie. Bing Crosby neemt de meeste schermtijd in beslag, samen met love interest Carole Lombard. Bing croont naar hartelust en acteert verder op zijn kenmerkende wijze. Het tweede is duidelijk een aanhangsel van het eerste. Maar dat stoort niet in een productie die gevuld is met gags en een cast die van wanten weet. Te vermelden waard is ook het feit dat Carole Lombard het eerste kwartier van deze pre code film te bewonderen is in diep uitgesneden avondjurk. Verder heb ik vooral genoten van de inbreng van Gracie Allen. De tweede of derde film dat ik haar aan het werk zie; in één van de films met WC Fields speelt ze krek dezelfde rol van dom meisje. Echt wel lollig. In de film hier zien we ook Ray Milland aan het werk in een ondersteunende rol, al had ik dat op het moment zelf niet echt door met zijn nog jonge look.

Opvallend nog dat naar het einde toe de sociale kloof tussen rich girl Lombard en sailor Bing Crosby wordt gedicht wanneer blijkt dat Bing een architectendiploma op zak heeft. Daarmee blijkt hij instant waardig om een relatie aan te gaan met Lombard.

Goed standaard vermaak is dit.