• 8.487.330 stemmen

Alternatieve titel: Blonde Bombshell

Geregisseerd door: Victor Fleming

Met onder meer: Jean Harlow, Lee Tracy en Frank Morgan

Plot Bombshell

"An explosion of laughter...with beautiful Jean Harlow as the female fire-cracker of filmdom!"

Lola Burns is een beroemde Hollywoodster, maar haar leven gaat niet over rozen. Haar alcoholverslaafde vader en luidruchtige broer zetten haar keer op keer publiekelijk voor schut. Bovendien verspreidt haar agent valse geruchten.

image

avatar van yosemite44

yosemite44

film van fleming (gone with the wind, wizard of oz) die erg goed schijnt te zijn als je kijkt naar jaarlijstjes en gemiddeldes op imdb en andere film sites.

avatar van Movsin

Movsin

Jean Harlow is perfect als sexsymbool en fel omringde Hollywood-star, helaas in een film waarin het voortdurend onder elkaar gepraat en geroep alleen maar gaat vervelen.

BBarbie

Natuurlijk zit Jean Harlow lekker in haar vel in een film, waarin zij eigenlijk gewoon zichzelf kan spelen, hoewel —naar verluidt— het verhaal geïnspireerd is door gebeurtenissen in het leven van Clara Bow. Deze vlotte, satirische kijk op het toenmalige Hollywood is nog steeds erg vermakelijk, zij het op sommige momenten wel heel erg luidruchtig.

avatar van Biosguru

Biosguru

Veel geblaat weinig wol, misschien super grappig als je alle schandalen uit die tijd kent en wat beter weet waar het een parodie op is. Tempo is enorm hoog, maar er gebeurt eigenlijk niets. Behalve dan in machine gun tempo dialoog en wisecracks afvuren.

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

In deze film worden de dialogen aan een duizelingwekkende snelheid afgevuurd waardoor je als kijker je hoofd er goed moet bijhouden om geen grappen en subtiliteiten te missen. De film deed me ook denken aan een toneelmatig blijspel, en het blijkt dat het inderdaad gaat om een bewerking van een theaterstuk. Het script heeft een zelfironische ondertoon waarbij realiteit en fictie omtrent Jean Harlow en haar personage Lola Burns verweven worden. Jean Harlow heeft zeker de juiste kwaliteiten als comedienne, al vind ik wel dat haar stem niet zo dragend is, en vind haar ook niet bepaald mooi voor een Hollywoodster van die allure. Ook de rest van de cast doet het prima inzake het debiteren van lange tekstrollen.

Regie is in handen van de legendarische Victor Fleming en is op niveau. De openingsscene is een sterke starter.

Bombshell is een pre-code screwball komedie die het waarmaakt wat mij betreft.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Jean Harlow speelt een filmdiva die wordt omringt door een groep mensen die een graantje van haar succes willen meepikken.

Jean Harlow is goed, maar de rest van de cast is erg irritant.

Zo zijn daar haar vader en broer, die klaplopers zijn en royaal leven van haar geld, een secretaresse die feesten geeft in haar huis, en een irritante roddeljournalist.

Ik vond de film niet grappig en vond dit een van de mindere films van Harlow.