The Devil Is a Sissy (1936)

Alternatieve titel: The Devil Takes the Count

1 stem

Komedie / Drama

geregisseerd door W.S. Van Dyke en Rowland Brown
met Freddie Bartholomew, Jackie Cooper en Mickey Rooney

Claude (Bartholomew) verhuist naar zijn vader in Manhattan, maar krijgt al snel ruzie met Gig (Rooney) en Buck (Cooper). Claude neemt boksles en blijkt zo'n goede vechter te zijn dat hij bij de bende van Gig terecht komt. Samen proberen ze tachtig dollar bij elkaar te verzamelen voor een grafsteen voor Gig's vader. Later komen Buck en Gig er ook achter dat Claudes moeder miljonair is, dus besluiten ze Claude te kidnappen en voor losgeld vast te houden.

avatar van streeter
Hele leuke film, en Bartholomew en Cooper zijn heel goed. (Ze schenen ook heel mooi in Captains Courageous en The Champ)

Prachtige titel.