On the Riviera (1951)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Walter Lang
met Danny Kaye, Gene Tierney en Corine Calvet

Jack Martin is een Amerikaans entertainer die werkt aan de Fransee Rivièra. Hij brengt er o.a. een imitatie van de industrieel Henry Duran. Zelfs diens knappe vrouw vindt hem zeer overtuigend. Duran moet op een avond naar Londen voor zaken. Diezelfde avond echter staat er eveneens een belangrijk diner op het programma in zijn eigen huis. Jack wordt ertoe overhaald de rol van Duran te spelen tijdens het diner. De zaken dreigen uit de hand te lopen als hij geconfronteerd wordt met verschillende minaressen van Duran.

avatar van speedy23
Een veerkrachtige muzikale komedie met Danny Kaye in een dubbelrol als variété-artiest en Franse oorlogsheld. Een herverfilming van Folies-Bergère met Maurice Chevalier (1936), later nog eens met Kaye verfilmd als On The Double (1961)...