That Night in Rio (1941)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Irving Cummings
met Alice Faye, Don Ameche en Carmen Miranda

Een komediant (Don Ameche) doet tijdens een optreden in Rio een persiflage van baron Manuel Duarte, een welgestelde aristocraat. De vrouw van het slachtoffer, barones Cecilia Duarte (Alice Faye), kan de acteur echter wel gebruiken en vraagt hem om door te gaan met de imitatie van haar man. Natuurlijk kan de farce niet goed blijven gaan en al snel zit de imitator met de gebakken peren.

avatar van matthijs_013
Een typische jaren '40 musical van 20th Century Fox. Als je van de films van Betty Grable houdt, zal je deze ook vermaken. De film zat tussen de Alice Faye Collection, die ik gister heb binnengekregen. Ik heb 'm maar meteen gekeken, omdat ik nou eenmaal zo dol ben op de Fox musicals. De film had een topcast (Faye natuurlijk, maar ook Ameche en Miranda waren niet minder dan memorabel) en bijblijvende liedjes. Ik heb zeker genoten, ik ga ook snel de andere drie films uit Faye's collectie kijken. Zodra ik het geld heb, ga ik tevens de Grable collectie ook aanschaffen, want die kan ook niet buitenblijven. Het was jammer dat zij er geen rol in had.

Dick2008
Redelijke film, mede dankzij de mooie kleurrijke vormgeving toch weer, maar toch vooral door de mooie verschijning van Alice Faye en de vrolijke liedjes van Carmen Miranda met bekende succesnummers uit die tijd Chica Chica Boom Chic, I, Yi, Yi, Yi, Yi (I Like You Very Much) en Cae Cae. 2.0