ad

Genre: Western

Geregisseerd door: George Marshall

Met onder meer: William Holden, Glenn Ford en Claire Trevor

Over Texas

"All the thrills of the roaring West!"

Twee ex-soldaten van de Confederatie trekken een klein stadje in. De ene neemt een baantje op een ranch, waar hij terloops een relatie krijgt met de dochter, en de ander sluit zich aan bij de plaatselijke bende. Wanneer het bendelid in opdracht van de bende vee dient te stelen, dat door de ander blijkt te worden vervoerd, komen de twee oude vrienden tegenover elkaar te staan.

image

Tod Ramsey

Michael 'Mike' King

Windy Miller

Buford 'Doc' Thorpe

Rancher Dusty King

avatar van Barfly

Barfly

De beste rol is weggelegd voor Edgar Buchanan als Doc Thorpe.

Leuke western met wat slapstick-achtige elementen erin.

Eeen aardig uitgewerkt verhaal en onderhoudend. Een extra half puntje erbij vanwege Buchanan dus.

De slapstick-achtige elementen verpesten voor een groot deel deze western maar dat is natuurlijk persoonlijk , ik haat humor in een western.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

stinissen schreef:

De slapstick-achtige elementen verpesten voor een groot deel deze western, ik haat humor in een western.

Mee eens, en ik vul daar nog bij aan de Westerns met zogenaamd grappige, oude mannetjes met kraakstem, zeg maar de Smiley Burnettes en de Fuzzy Q.Jones, alleen die namen al.

En wat van die (kampvuur-) liedjes-Westerns, zoals de vele The Durango Kid -achtige Westerns?

Ik haat zelfs bijna humor in elke film een hele grote uitzondering is City Island een drama/humor die de perfecte combinatie heeft.

avatar van madmax1

madmax1

Sluit me aan, jammer was best een goed verhaal,met prima acteurs.

avatar van mr rumson

mr rumson

Texas is zeker geen onaardige western zeker gezien zijn leeftijd is deze best nog wel om te doen .

Deze western heeft een goed verhaal maar zoals hier ook al opgemerkt is zitten er ook de nodige slapstick humor en liedjes in.

voor mij had dat niet zo gehoeven al was de bokswedstrijd nog wel leuk om te zien .

William Holden en Glenn Ford doen het aardig maar zie beide acteurs toch liever acteren als ze al wat ouder zijn .