• 8.613.352 stemmen

Met onder meer: Claudette Colbert, Patric Knowles en Florence Desmond

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Three Came Home

"The true story of one woman's personal experience!"

Autobiografisch verhaal van de Amerikaanse schrijfster Agnes Newton Keith. Ze is getrouwd met de Britse bewindsman Harry Keith en leeft in het verre Oosten. Tijdens de Tweede Wereldoorlog worden ze gevangen genomen door de Japanners. Gescheiden van haar man belandt ze met haar jonge zoontje in een krijgsgevangenkamp. Ondanks dat ze in een ware hel beland is, weigert ze de moed op te geven.

imageimage

Agnes Newton Keith

Betty Sommers

Colonel Michio Suga

George Keith

Lieutenant Nekata

Degelijke film met Colbert als gevange in een Jappenkamp in Borneo.

Gebaseerd op feiten, dus daar kan ik zeker respect voor opbrengen, maar het resulteert helaas niet in een heel boeiende film. Het is wat dat betreft toch net te veel een standaard 'hoe overleeft vrouw verschrikkelijke omstandigheden' verhaal.

Wel opvallend is dat de Japanse kampcommandant, gespeeld door Sessue Hayakawa, redelijk genuanceerd wordt neergezet. Het is niet, zoals in veel van dit soort films uit die tijd, zomaar een gewetenloze bruut. Ook zijn menselijke kanten worden getoond, zeker in de gesprekken die hij voert met Colbert.

avatar van Bart Simpson

Bart Simpson

Ik ben benieuwd naar deze film, binnenkort krijg ik deze binnen

BBarbie

Film over de ontberingen van een Amerikaanse vrouw in een Japans gevangenenkamp op Noord-Borneo. Op zich een dramatisch verhaal, maar de uitvoering laat nogal wat te wensen over. Wonderlijk dat het jarenlange verblijf in het kamp fysiek nauwelijks sporen heeft achtergelaten op Mrs. Keith en haar medegevangenen, die er bij de bevrijding nog net zo monter uitzien als bij de internering. Toch een beetje slordig.