Deep Red (1994)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Craig R. Baxley
met Joanna Pacula, Michael Biehn en Lindsey Haun

Als de samenstelling van haar bloed op onverklaarbare wijze verandert door een confrontatie met een buitenaards ruimtevaartuig, wordt een onschuldig klein meisje de sleutel tot onsterfelijkheid. Dr. Newmeyer, een moordlustige wetenschapper, krijgt een monster van deze geheimzinnige samenstelling in handen en komt zo achter het geheim van de onsterfelijkheid: de geheimzinnige reds. Deze, slechts tijdelijk werkzame, "reds" maken de mens onsterfelijk zolang het dagelijks wordt toegediend. Wanneer zijn voorraad echter spaarzaam begint te worden, heeft Dr. Newmeyer er alles voor over om het kleine meisje in zijn macht te krijgen en zijn onsterfelijkheid voor altijd veilig te stellen. Het is aan beveiligingsagent Joe Keyes ( Michael Biehn ) en zijn ex-vrouw, detective Monica Quick ( Joanna Pacula ) om Dr. Newmeyer daarvan te weerhouden.

avatar van jippie2010
Een film uit 1994 die nog ouder oogt. Dat zal ongetwijfeld met het budget te maken hebben, want zeker in het begin zijn de SFX om te huilen. Het verhaal ontvouwd zich langzaam, wat dat betreft duren 86 minuten nog lang. Een B-film voor de liefhebber zullen we maar zeggen. *2.0

Goedkope rotzooi.

Ik kende Baxley vooral van wat half-degelijke King verfilmingen, zonder dat bronmateriaal is het allemaal nog wat minder. Een paar bekende 90s gezichten van de derde rij maken deze film er absoluut niet beter op. Weet dus waar je aan begint.

Er zitten wat horror en scifi elementen in die het verhaaltje moeten opfleuren, maar het budget en het talent onbreken duidelijk om er iets leuks van te maken. De effecten zijn brak, het plotje redelijk saai en het acteerwerk belabberd. Actiescenes werken ook al niet geweldig goed en de politievulling is belabberd.

Je moet al verliefd zijn op de typische 90s sfeer om hier wat uit te halen. Vanwege wat banaal genregebeuren valt het nog wel aan te loeren (vooral vanuit de verte dan), maar daar is het meeste dan ook wel mee gezegd. Erg goedkoop en oninteressant in elkaar gedraaide pulp, zelfs als genrefiller stelt het weing voor.