• 11.464 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Lewis Gilbert

Met onder meer: Kenneth More, Muriel Pavlow en Lyndon Brook

Gesproken taal: Engels

Plot Reach for the Sky

Douglas Bader (Kenneth More) is een vlotte piloot die na een vliegongeluk zijn beide benen verliest. Hij vecht zich weer terug in de cockpit, wordt door de nazi's boven Frankrijk neergeschoten, wordt krijgsgevangene, maar weet toch weer in Engeland terug te komen, net op tijd om een luchtvloot van drieduizend machines te leiden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van kilroy

kilroy

Waarheidsgetrouwe zwart-witter over het leven van de legendarische Spitfire piloot zonder benen die meevocht in de Battle of Britain, Douglas Bader

avatar van hkoster16

hkoster16

in het begin dacht ik wat is hier nu wat aan. gaandeweg werd de film steeds leuker.

avatar van Movsin

Movsin

Een breed uitgesmeerde hommage aan Douglas Bader. Een onwaarschijnlijk, maar waar gebeurd verhaal over deze gevechtspiloot, een voorbeeld van doorzettingsvermogen en moed.

Behoorlijke film, wat tijdsgebonden natuurlijk maar toch interessant dit allemaal te vernemen. Boeiend, maar sommige episodes wat langdradig.

Film geeft in zijn voorwoord toe wat personages te hebben aangepast en dat niet alles correct chronologisch voorkomt, maar dat is in veel biopics het geval.

Kenneth More was beslist best gecast voor deze rol.

avatar van T.O.

T.O.

Typisch Britse ‘old chap’ oorlogsromantiek, hier en daar over het randje van oubolligheid. Kijkt prima weg maar wordt nergens bijzonder, mede vanwege de wat middelmatige cast.
Interessantste stuk vond ik nog wel het opnieuw leren lopen, vroeg me ook af hoe dat productietechnisch is gerealiseerd.