• 8.487.332 stemmen

Genre: Avontuur / Sciencefiction

Geregisseerd door: Irwin Allen

Met onder meer: Michael Rennie, Jill St. John en David Hedison

Plot The Lost World

"In the middle of the twentieth century, you fall off the brink of time!"

Een professor beweert dat er nog steeds een gebied is waar dinosaurussen en andere prehistorische dieren leven. Om zijn gelijk te bewijzen gaat hij samen met een groep onderzoekers op expeditie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Native Girl

Burton White

avatar van marcelgg

marcelgg

Ik wist niet eens dat Spielberg 'm gejat had...

Doom

Hehe, ik wist ook niet dat deze bestond. Komt aankomende dinsdag op tv, reken maar dat ik hem ga bekijken.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Spielberg heeft alleen de titel gejat. Al is het gegeven van moderne mens ontmoet dinosaurus natuurlijk al ontzettend oud.

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

De 1925 versie kan ik bijzonder aanraden. Vooral voor fans van King Kong.

avatar van as

as

Saai hollywood prul. Nietszeggende onzin, stupide dino's (krokodillen en hagedissen met wat opgeplakte hoorntjes) en waanzinnig slecht acteren. Snel vergeten.

avatar van Diffel Naffel

Diffel Naffel

BoordAppel schreef:

Spielberg heeft alleen de titel gejat.

Michael Crichton heeft hem gejat eerder. Spielberg verfilmde het boek. Slappe boekverfilming wel. Boek was echt super.

Doom

Lost World, The (1960) is lachwekkend slecht. Geen moment spanning of iets dergelijks, allemaal eentonig gezwets. Vage dinosaurussen, in hoeverre je ze zo kunt noemen want ze leken er totaal niet op! Het waren eerder wandelende plastic reptielpoppen.

Ongelofelijk veel clichés en zeer slechte acteer prestaties. Voorspelbare gebeurtenissen etc..

Enige wat me kon interesseren is het onderwerp.

Troep!

avatar van Leno

Leno

De poppen die dino's moesten voorstellen waren niet eens zo onaardig, in vergelijking met die spin!!!! Dat was echt bijzonder waardeloos, liever kartonnen poppen dan dergelijke special effects.. Wel komisch..

avatar van ap1947

ap1947

Dit was een van de eerste films die ik ooit zag (in 1961)

en was er toen erg onder de indruk van.

In de jaren 80 nogeens gezien maar het was toen al wat minder en onlangs weer gezien maar viel toch niet tegen.

De special effects zijn best aardig met toch wel goede acteurs zoals Claude Rains.

avatar van AGE-411

AGE-411

Is dit de film waarop het einde zo'n vliegende dinosaurus wordt vrijgelaten in de zoo?

avatar van Legan

Legan

Voor een bijna 50 jaar oude film niet echt slecht. Het jaartal is iets wat diverse posters voor mij blijkbaar vergeten gezien hun commentaar.

Een prima cast, maar matig geacteerd en vreselijk over-the-top melodramatisch. De 'special effecten' vielen tegen. Ze hadden veel beter stop-motion dinosaurussen kunnen gebruiken i.p.v. onder andere verklede mensen. Een pluspunt is wel de muziek welke de film prima ondersteunt.

4,5 uit 10 (2,5*)

avatar van hellblazer93

hellblazer93

Is Jurassic Park hier een remake van? Het verhaal lijkt op elkaar, en zo te zien de personages ook.

hellblazer93 schreef:

Nee, Jurassic Park is geen remake van deze film. Het plot lijkt er niet eens op.

avatar van Error_2009

Error_2009

en toch wel vermakelijk.

avatar van Dick2008

Dick2008

AGE-411 schreef:

Nee, was het einde maar zo. Dit einde vond ik nog slechter. De film begint nog best aardig maar wordt steeds slechter. De dino's zijn nog niet eens zo slecht gedaan maar de decors en gebied waar alles zich afspeelt wel. Weinig overtuigend allemaal en daardoor onbedoeld lachwekkend.

avatar van kirk douglas

kirk douglas

Wat een grappige film.
Vooral de scene met die reuzespin dat ding gilde als een varken.
Voor liefhebbers van dit soort knullige avonturenfilms nog best kijkbaar.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film voor die tijd, kijkt lekker weg, leuk in elkaar gezet.

avatar van weerwolf79

weerwolf79

Voor een dik 55 jaar oude film is het allemaal prima te doen, helaas was het budget te krap en dat kan je wel zien aan de dino's er werden alleen maar 1 beest gebruikt voor alles en dat zie je, waar ik ook een hekel aan heb is het ontzettend onzinnig gegil van de vrouw in het rose.