Joseph: King of Dreams (2000)

Alternatieve titel: Jozef de Dromenkoning

Animatie / Familie

geregisseerd door Rob LaDuca en Robert C. Ramirez
met de stemmen van Ben Affleck, Mark Hamill en Richard Herd

Joseph, één van de twaalf zonen van Jakob, wordt op een dag achtergelaten in een waterput. Enkele dagen later wordt hij als slaaf meegenomen naar Egypte. In een visioen ziet hij dat Egypte gaat worden getroffen door een hongersnood en meldt dit aan de farao.

neo (crew)
Het spektakel van Prince of Egypt is ver te zoeken, maar toch is deze zeer aardig om eens te zien. Het einde was nogal enorm afgeraffeld, wat hetzelfde geld voor eerder genoemde, maar hier in nog hogere mate. 3 sterren

avatar van donnie darko
Nou, inderdaad geen slecht filmpje, maar mijn voorkeur gaat toch lichtjes naar the Prince of Egypt. Maar een paar van de liedjes konden mij bekoren, en het einde was wel heel zeemzoet, maar voor de rest niet slecht.
3*. Evenveel als POE maar minder goed.

avatar van Iron Maiden
Wat een film..
je word er helemaal in opgezogen,
ik vond het een topper!
prachtige animatie, goed verhaal en leuke liedjes..
en dat einde slecht? ik vond het prima.
ik vind het ook net als Prince Of Egypt geen kinderfilm, want het word heel serieus en prachtig in beeld gebracht
een klassieker!

Mooie muziek!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film haalt nooit het niveau van Prince of Egypte, iets wat hier al meer gezegd is. Misschien dat de verwahtingen na die film wel vrij hoog waren. Toch krijg je een animatiefilm die er zeker mag zijn en een verfrissing brengt op de zoete Disneyfilms. Af en toe wat standaard, maar in elk geval met een goed verhaal.

avatar van Iron Maiden

yep

een klassieker! [/quote]
ja de 3d films van dream works zijn vol grappen
tewijl hun 2d films best normal zijn
het nivo van de prins van egypte is ver te zoeken
ik geef 3 sterren

avatar van ibendb
Alweer een bijbels verhaal van Dreamworks.

Het verhaal van Jozef De Dromenkoning boeit me niet echt zo, maar de omgevingen en de animatie zien er dan weer fantastisch uit. De stemmen zijn ook goed in het nederlands. Zeker ook wat memorabele scenes in. Dit is volgens mij niet echt een film om aan kinderen te tonen. Het verhaal wordt zeer realistisch gebracht. Wel een goede 3*.

avatar van Donkerwoud
Het oogt allemaal een tandje goedkoper en minder episch dan The Prince of Egypt, maar desalniettemin is het wederom een fijne cartoonversie van een bijbelverhaal. Ze weten ook hier weer erin te slagen om het verhaal zo a-religieus te vertellen dat ook niet-gelovigen er ''een boodschap'' uit kunnen halen. Ik had wel het gevoel dat er iets meer in had gezeten als ze bepaald relaties net wat dieper hadden uitgewerkt; nu gaat het verhaal soms net iets te hard voor zijn eigen bestwil.

avatar van alexspyforever
The Prince of Egypt heb ik ooit eens gezien, maar daar herinner ik me weinig van, alleszins te weinig om een vergelijking met deze film te maken. Ja, het is dus een animatie die geïnspireerd isop een Bijbels verhaal. Ik vond het een meeslepend, ontroerend verhaal met heel leuke muziek. Niet zo hoogstaand maar zeker een degelijke terugkijkwaarde.

lezertje
Vreselijk, wellicht geschikt voor de zondagsschool (Bestaat dat nog), met liedjes nog kleffer dan die van Disney. Maar dat is natuurlijk inherent aan de stichtelijke en Bijbelse boodschap. Niet echt geschikt voor huiselijk entertainment.

avatar van mjk87
Heel erg matig. Goedkope animatie die alleen in de dromen even wat anders wordt. Niet per se mooi, maar in een stijltje dat doet denken aan Van Gogh is wel geinig gedaan. Kort filmpje dat eerder aanvoelt als samenvatting van een lang verhaal dan een volwaardige film. Het is allemaal enorm plat en statisch en film boeit zo nergens. 1,0*.