Beautiful Creatures (2000)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Bill Eagles
met Rachel Weisz, Susan Lynch en Iain Glen

Dorothy en Petula hebben één ding gemeen: een slechte smaak wat mannen betreft. Na een aanvaring met haar vriend besluit Dorothy om samen met haar hond weg te gaan. Ze komt Petula tegen, die net in elkaar is geslagen door haar vriend. In een poging Petula te helpen vermoordt Dorothy hem per ongeluk. In paniek besluiten de twee een plan te bedenken om de moord te verbergen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Het verhaal is nogal standaard, maar de uitwerking is best leuk gedaan. Een paar zeer komische momenten én Weisz met blond haar in een strak jurkje tillen de film boven de middelmaat uit: 3 sterren.

kappeuter (moderator)
Best aardig, maar het neigde net iets te veel naar tv-film (te vlak). Rachel Weisz is erg goed.

avatar van nightbreed
Leuk bescheiden filmpje met een sexy en verleidelijke Rachel Weisz.
De karakters worden niet goed uitgewerkt maar daar is de film ook veel te kort voor (82 minuten).
Het verhaaltje is onderhoudend en de acteerprestaties zijn goed.

Cijfer: 3

avatar van Boenga
Als thriller of misdaadfilm stelt Beautiful Creatures niet zo heel veel voor, en het eerste kwartier is al helemaal van een bedenkelijk niveau.
Dan komt er een heerlijke portie zwarte humor opduiken, en de twee hoofdactrices weten die prima te presenteren.
Meer tijd en vooral budget hadden hier een hele sterke film van kunnen maken? Nu trekt alleen de humor hem boven de grijze middelmaat.