Pizza King (1999)

Denemarken
Drama / Misdaad

geregisseerd door Ole Christian Madsen
met Ali Kazim, Janus Nabil Bakrawi en Isam Subeihi

Pizza King gaat over een groep jonge criminelen die proberen te leven van kleine handeltjes of een grote slag proberen te slaan. "Pizza King" is de naam van een klein eettentje waar ze vaak rondhangen en verhalen uitwisselen. Junes is degene met het meeste verstand en een soort leiderfiguur, Bobby is het type dat nergens gevaar in ziet, en als ze 25 kilo cannabis vinden bij een inbraak, komen ze tot een conflict. Dit wordt erger als Junes Fatima ontmoet, een studente die hem uit de criminele wereld wil helpen.

erg goede film, een soort Van God Los maar dan stukken beter, kan er geen minpunten aan ontdekken. Ook erg goede soundtrack trouwens

avatar van blabla
Monsta Kody schreef:

kan er geen minpunten aan ontdekken.

Waarom dan 4,5 sterren en niet 5 ?

Het had niet zo'n grote impact op me als andere films hadden die ik 5 sterren heb gegeven. Een uitermate goede film, maar geen meesterwerk.

avatar van blabla
Dus toch een minpuntje

nou vooruit dan

avatar van otherfool
Verhaaltje klinkt leuk, film is dat niet. Ooit eens voorbijgekomen op een publieke zender, maar ik vond er niets aan. 1*.