Atlantis: Milo's Return (2003)

Alternatieve titel: Atlantis Milo's Avontuur

Animatie / Familie

geregisseerd door Tad Stones, Toby Shelton en Victor Cook
met de stemmen van James Arnold Taylor, John Mahoney en Phil Morris

Na hun terugkeer uit Atlantis besluiten Milo en Kida opnieuw te gaan samenwerken om een aantal onverklaarbare gebeurtenissen te onderzoeken. Ze bereiden zich voor op nog meer actie als ze tot de ontdekking komen dat er mysterieuze krachten aan het werk zijn. De nieuwe zoektocht voert het team vanuit de stoffige woestijnen van het Zuidwesten naar de ijzige hoogten van de Scandinavische bergen. Onderweg komen ze tegenover enorme zeemonsters te staan en krijgen ze te maken met bijzondere geesten en krachtige legenden. Halverwege de reis ontdekt Kida de geweldige kracht van de betoverde kristallen uit haar stad en moet ze uiteindelijk beslissen of het verstandiger is om het Hart van Atlantis te verbergen of door te geven aan de rest van de wereld.

avatar van dartviper
Ik heb de film net bekeken het is een goed vervolg op het eerste deel. De humor is er nog altijd met mol enzo. Ik heb me geen moment verveeld en telkens denk je weer van het is bijna afgelopen komt er weer een nieuw probleem echt wel geinig bedacht. 4*

avatar van stefano
ik vond het een hele slechte film, niet de zelfde stemmen en slechtere graphics. nee ik vond hem niks atlantis 1 vond veel en veel cooler

Ik vond het ook een slechte film. Ik had wel meer verwacht van disney.

cr_ix
Bijzonder slechte film, slecht getekend... Mol heeft volgens mij 2 keer een leuke opmerking. Maar het eeuwige gepraat van Kida over haar vader, dat was de druppel! Het kind heeft therapie nodig!!! Total crap! 1*

avatar van The One Ring
Ik was al niet te spreken over deel 1, maar dit vind ik gewoon Disneys slechtste werk ooit. Echt niks aan. Eigenlijk is het niet eens 1 film, maar lijkt het meer op 3 afleveringen van een tv-serie die nooit doorgegaan is.
1 ster.

avatar van Pieter Montana
Wat een slechte tekenfilm.Door al die Disneyvervolgen wordt men lijstje van 0.5* en 1* wel behoorlijk aangevuld.

Veel eer was er zelfs aan de originele Classic al niet te geven!
De animatie hier is barlelijk tot rampzalig,dat gezeur van die Kida werkt inderdaad op je zenuwen,al de personages zijn nogal saai en kinderachtig(Mole )behalve dan die oma en die bommenlegger.Zolang de kassa maar rinkelt voor Disney

film_kaza
gewoon leuk voor één keer. veel slechter dan deel 1.

2 sterren

avatar van DN Angelke
Atlantis 1 was al niet zo schitterend en deze is nog veel slechter! Slecht verhaal, slecht getekend. Geen wonder dat dreamworks veel populairder is. Disney's inspiratie is officieel op.
0.5* Lager kon ik niet

avatar van tommykonijn
Deel 1 vond ik een mooie disney classic (Ik weet niet classic goed schrijf) maar deze is (net zoals bij : The Mask, Dumb & Dumber, Tarzan & Lion King) al een heel stuk minder! **

Dirigent
Nog minder dan het eerste deel en zelfs daar was ik al niet van onder de indruk ik vind het niet super slecht omdat ik hem soms vermakelijk vind maar over het algemeen stelt dit inderdaad niet zoveel voor!

* *

avatar van rolfkunst
The One Ring schreef:
1 ster.

Dit vond ik dus precies net zo. Zeer slecht vervolg. Slechte graphics, slechte muziek, andere stemmen. Jammer..

avatar van Movie9471
Zwaar slecht. De animatie ziet er niet uit en de soundtrack klinkt voor geen meter.
Het verhaal slaat nergens op en het is net alsof er een serie van gemaakt moest worden, maar dat uiteindelijk niet doorging en er daarom maar een film van is gemaakt.

En dat met een hele goeie deel 1.

*0,5

avatar van TheLionKingFan
Normaal begin ik altijd met een leuke quote bij de film. Daar ik het hier niet kan, geeft al genoeg aan hoeveel indruk Atlantis 2 op mij heeft gemaakt.

Ik ben een groot fan van deel 1. Prachtige animatie, boordevol actie, en zoals Vinnie het zegt: ''veel boemboem''. Deel 2 is heel anders.

De animatie is vreselijk. Vooral zoals Kida is getekend, vind ik er walgelijk uitzien. Het ziet er allemaal heel erg houterig uit. De reden hiervoor is natuurlijk dat dit drie afleveringen zijn van een gecancelde tv-show, die aan elkaar gepraat worden. Hiervoor moet ik ze wel credits geven, ze hebben dit goed aan elkaar gepraat, iets wat je over ''Tarzan en Jane'' niet zeggen kan.

De actie is wel oké. Een stuk kinderlijker dan deel 1 en ook richt deze film zich ook meer op de humor, met name door Mole. Mole is hilarisch in deze film! In deel 1 was hij er haast alleen maar voor het komische gedeelte, maar hier doet hij het meeste werk. Wel vreemd dat Mole op gegeven moment iets over plastic zegt, in 1914 bestond dat toch niet? Maar verder is het erg leuk.

Wat ik ook vreemd vond was dat in geen een van de drie verhaaltjes het hele team compleet was. In verhaal 1 was Joshua er niet bij, in verhaal 2 Vinnie niet en in verhaal 3 Joshua weer niet. Erg jammer.

Dus al met al, een standaard Disney-vervolgje. Slechte animatie, maar nog steeds vrij vermakelijk, mede door de korte speelduur. 2,5*

avatar van Richard_Voorhees
Hé, ik wist helemaal niet dat ze een vervolg op Atlantis hadden gemaakt. Als ik de poster zo zie weet ik ook niet of ik me hier nou aan moet wagen. Ik denk dat ik het voorlopig maar bij het origineel houd.

avatar van TheLionKingFan
Richard_Voorhees schreef:

Haha, Disney-vervolg fan zo te zien