The Escort (2015)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Will Slocombe
met Lyndsy Fonseca, Michael Doneger en Bruce Campbell

Mitch, een seksueel geobsedeerde journalist, overtuigt Natalie, een Stanford-opgeleide prostituee, om haar door hem te laten volgen voor een artikel dat hij schrijft voor een tijdschrift. Aanvankelijk laat Natalie hem aarzelend toe in haar leven, maar uiteindelijk ziet ze ook een voordeel voor zichzelf. Buiten medeweten van Mitch om gebruikt ze hem als bodyguard om haar te beschermen tegen de diverse persoonlijkheden waarmee ze 's nachts omgaat.

avatar van opa-ben
leuke film over 2 totaal verschillende personages die, naarmate de film duurt, naar elkaar toe groeien. de een is een werkloze journalist en de ander een 1000 dollar escort.

Het is allemaal een beetje te braaf.
Er had zeker wat betreft dit spannende onderwerp wat meer opwindende pit in mogen zitten
Echt een komedie kan je de film ook niet noemen.
Het is van alles wat....zeer laagdrempelige erotiek, beetje humor en zelfs beetje drama.
Maar het is een beetje slap, teveel niemand dalletje.
Grappig is de bijrol van "Mr Evil Dead" Bruce Campbell als vader van Mitch de journalist.

avatar van blurp194
Super flauw verhaaltje zonder verrassingen, veel te braaf allemaal. En het heet een komedie, maar er is niet echt wat te lachen - romantiek zou beter passen. Flauw kopieerwerk van Pretty Woman is dan meteen een betere omschrijving ook. Maar aiaiai, wat is die Lyndsey Fonseca een mooie meid.

avatar van Barry83
Als het komt door Lyndsey Fonseca weet ik niet, maar vond het een goed filmpje

avatar van IH88
“Stanford? That's impressive. I knew a girl from Stanford once. Twice actually.”

Onverwacht leuke film. Een komedie kan dit niet echt noemen, het is meer een romantisch drama over een seksverslaafde journalist die uit nood een verhaal wil schrijven over een aan Stanford afgestudeerde "High Class" prostituee. Het uitgangspunt is origineel en de uitwerking is dat grotendeels ook wel. Het is jammer dat het allemaal iets te braaf blijft en dat tegen het einde regisseur Will Slocombe het toch niet kan laten om met allerlei standaard romcom clichés zijn film te eindigen.

Maar The Escort blijft lang fris en probeert in ieder geval iets nieuws te vertellen. Je kan de film vergelijken met Pretty Woman maar dit is toch de wat meer realistische en grauwere versie daarvan. Het had van mij alleen nog wat donkerder en realistischer gemogen want het lijkt wel of Slocombe bang is de kijker weg te jagen. Voor een film met seks als groot thema blijft de film bijzonder preuts en de grote problemen die de twee hoofdrolspelers hebben worden wel heel snel opgelost. Echt diep gaat het allemaal niet. Gelukkig hebben Doneger en Fonseca (prachtige actrice) een aanstekelijke chemie en zijn ze bijzonder overtuigend in hun toch niet makkelijke rollen. Bruce Campbell heeft een heerlijke bijrol als vader van Doneger en steelt in een aantal scènes de show. The Escort is een leuke meevaller maar toch had er veel meer in gezeten. Origineel (op het einde na dan) is het allemaal wel.

Mijn 1ste gedacht was dat gaat op geen hol trekken maar het viel beter mee dan gedacht.
Een komedie is het absoluut niet.
Een romantisch drama is het.
Degelijke film.

avatar van Pazmaster
Een doorzichtige en weinig verrassende romcom met op zich wel een interessant onderwerp maar helaas wordt het nergens grappig of spannend. Bovendien loopt alles precies volgens het boekje en daardoor weet het nergens echt te boeien. Het is allemaal veel te braaf en het springt er nergens echt uit, een gemiste kans wat mij betreft want uit een onderwerp als dit had veel meer gehaald kunnen worden. Er word redelijk gespeeld, en de hoofdrolspelers hebben allebei wel een sympathieke uitstraling, maar ik kan hier geen voldoende voor geven.

avatar van Collins
Romantische comedy die ondanks de hoge mate van voorspelbaarheid en de bescheiden mate aan humor best aardig wegkijkt. Best een aardige film, omdat de hoofdrollen voor goodwill zorgen. In ieder geval voor voldoende goodwill om de gebreken in deze film niet heel zwaar te willen bekritiseren.
Met humor binnen de lijntjes van de betamelijkheid en weinig opwindende scenes is de film als geheel wel wat zoetjes. De dialogen stellen inhoudelijk ook niet veel voor, maar zorgen door het goede acteerwerk voor voldoende vuurwerk om ook daar niet al te zeer om te malen.
Ach. Niet een hele goede film. Wel een knusse.

avatar van Hexenbiest
Ik ben zonder verwachtingen aan deze film begonnen. Gewoon niet nadenken en kijken... Dit is zeker niet tegengevallen.

Allereerst is deze film moeilijk te kwalificeren, vooral als je met een bepaald verwachtingspatroon bent gaan kijken. Het is geen komedie, geen drama en de term romcom vind ik de lading weer niet dekken.

Wat is het dan wel ?
Het is een film die het aanzien zeker waard is. Alhoewel er gelijkenissen zijn met Pretty Woman denk ik niet dat deze films met elkaar te vergelijken zijn. Er wordt naar mijn mening een realistisch beeld geschept van een high-end escorte die door de gebeurtenissen in haar leven daar is beland waar ze nu staat. Daarnaast loopt een verhaallijn van een man die zijn plaats in de wereld nog niet heeft gevonden. Uiteindelijk blijken ze elkaar nodig te hebben om verder te komen.
Het is uit het leven gegrepen zonder dat er doorgeslagen wordt naar een duidelijke stijl. Ik ben het deels wel eens met het commentaar dat de film wel erg binnen de lijntjes blijft maar echt storend is dit niet. Persoonlijk hou ik wel van een film die lastig te duiden is , hierdoor wordt de kijker uitgedaagd om zelf te denken en te voelen.

Lyndsy Fonseca is naast bloedmooi ook een goede actrice die deze rol uitstekend neerzet. Haar acteerprestaties zijn zodanig goed dat je haar gedurende elke fase in de film geloofd. Michael Doneger doet het ook in het geheel niet slecht. Een leuke rol is weggelegd voor Bruce Campbell die de vader van het mannelijke personage speelt, hij speelt deze rol met verve aangezien het ook heel makkelijk was geweest om dit karakter in het ridicule te laten vervallen. Rachel Resheff is een nog hele jonge actrice die aan het begin van haar carrière staat en als dochter van Bruce Campbell zorgt voor een vrolijke noot.

Uiteindelijk wil ik graag nog even benoemen dat de muziek in de film prima is gekozen en het prachtige nummer Los Angeles, be kind van Owl John op exact het juiste moment komt!

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/romantiek film...
Goed verhaal...
Sexapp en excort is niets...
Goed acteerwerk...
Goed camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Goedbedoeld maar matig klein filmpje, dat derhalve dus voor immer ook een klein filmpje zal blijven. Makers kunnen niet kiezen of ze nu een bloedserieus onderwerp willen aansnijden of dit romantisch aandoend verhaal met een kwinkslag willen vertellen. Het resultaat is te vaak vlees noch vis, met slechts één geslaagde grap(als natalie zich aan de verkeerde deur staat af te reageren) en voor de rest een hoop treurnis, met uiteindelijk een geforceerd happy end. De twee hoofdrolspelers zijn ook geen toppers, en hebben geen chemie. De dochter van Bruce Willis en de hoofdrolspeler uit de Evil Dead films hebben onopvallende bijrollen.

Flauwe, veel te brave (geen bloot in te zien), zoetsappige en eigenlijk ook een totaal niet grappige dertien in een dozijn Komedie / Romantiek film, die ik gezien heb via Film1 On Demand.

Het flauwe en voorspelbare verhaal (draait om Mitch die een seksueel geobsedeerde journalist is en Natalie die een Stanford-opgeleide escort is, 1000 dollar per uur en 3000 dollar per nacht, en waarover Mitch een artikel schrijft en Natalie misbruikt Mitch min of meer als haar bodyguard) stelt weinig voor en weet ook nauwelijks te vermaken en dat komt mede omdat er eigenlijk helemaal niets te lachen valt (hooguit een paar glimlach momenten) en dat ondanks de film hier betiteld staat als een Komedie. Gezien de filmtitel (en eigenlijk ook de filmposter) en de onderwerpen "seksverslaving" en "escort", had ik ook gehoopt op wat bloot te zien, maar dat is helaas niet het geval. Het enige bloot wat er te zien is in deze film is een afbeelding van borsten op de telefoon van Mitch, waarop hij dan aan het masturberen is op het toilet van een restaurant.

Het verhaal is ook behoorlijk saai, bevat de nodige clichés en er gebeurt ook eigenlijk niets noemenswaardigs, m.u.v. de Seks-app "Climax" die Mitch in het begin van de film gebruikt en waarmee hij behoorlijk aan zijn trekken (met ook nog eens allemaal mooie vrouwen) komt en dat laatste zowel letterlijk (zoals het eerder genoemde moment op het toilet in een restaurant) als figuurlijk. De Seks-app zorgt ook voor problemen zoals ontslag. Omdat het verloop van het verhaal zeer voorspelbaar is, laat het einde (inderdaad wel geforceerd) zich natuurlijk makkelijk raden (Mitch en Natalie, die dan inmiddels is gestopt als escort en gaat beginnen als masterstudent, vallen voor elkaar). De leukste scene in het verhaal vond ik overigens de scene (na circa een uur) waarbij Natalie Mitch de les leest en dan tegen hem zegt:

Jij bent een triest figuur die van zichzelf walgt.
Ik zeg het ronduit. Je bent niet seksverslaafd.
Je bent een beschadigd kind dat met seks zijn gevoelens onderdrukt.
Je probleem is niet seks maar realiteit.

Omdat de film maar iets van 80 minuten duurt en Lyndsy Fonseca (in de rol van escort Natalie) een fraaie verschijning is om naar te kijken, kijkt deze film zich nog enigszins lekker weg. De cast is zeker niet hoogstaand maar Michael Doneger (in de rol van seksverslaafde Mitch) en de zonet genoemde Lyndsy Fonseca, deden het wel verdienstelijk. Dat meneer Evil Dead, te weten Bruce Campbell, ook meespeelt in deze film is best opmerkelijk maar zijn rol als vader Charles van Mitch stelt maar weinig voor (hij is ook pas na circa 45 minuten voor het eerst in beeld te zien).

Gewoon een matige Komedie / Romantiek film, die nergens in weet te overtuigen en die eigenlijk ook totaal niet grappig is. Misschien komt dat ook omdat ik een man ben en de doelgroep voor deze film waarschijnlijk vrouwen is.

avatar van Elchapo
Het houd je weer even 90 min. Van de straat zal ik maar zeggen,nee hoogstaand is dit filmpje niet maar slecht?? Nee dat ook weer niet.hoofdrol speelster doet mij denken aan meg ryan in haar jonge jaren en voor alle Botox behandelingen......krap aan een voldoende: 3 stars.

avatar van Bacchero
Vrij onderhoudend standaardfilmpje à la Pretty Woman maar in een andere verpakking. Af en toe een leuke komische toets vooral met Bruce Campbell als vader van Doneger. Het is een romantische komedie, verwacht zeker geen diepgang hoewel dit thema dit zich er wel had kunnen toe lenen. De acteurs spelen hun rol gewoon goed.

Amusant tussendoortje. Luchthartig romantisch drama met twee aantrekkelijke hoofdrolspelers. Jammer dat de film naar het einde toe ietwat van zijn spirit verliest, maar niettemin goed voor anderhalf uur aangenaam vermaak. Het is duidelijk dat de film zichzelf niet al te serieus neemt, dan moet je dat als kijker ook niet doen. Best geinig, vooral door de aanwezigheid van de frisse Lyndsy Fonseca.