Sleeping with Other People (2015)

geregisseerd door Leslye Headland
met Alison Brie, Jason Sudeikis en Natasha Lyonne

Jake (Jason Sudeikis) is een goedaardige rokkenjager. Lainey (Alison Brie) is een vrouw die vreemd gaat bij het leven. Samen hebben ze een platonische relatie die ervoor zorgt dat ze op een bepaalde manier hun leven beteren. Maar dan ontstaat er een wederzijdse aantrekkingskracht tussen de twee.

avatar van Seam
Hey dat is een origineel plot!
Gelukkig is de cast wel sterk en zie ik ze best goede chemie hebben, dat zou de enige redding van deze film kunnen zijn.

kappeuter (moderator)
Vanaf 29 oktober in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Trailer geplaatst

avatar van Sarasani
En Alison Brie in lingerie, daar zeg ik nooit nee tegen!

avatar van PKlijnstra
Sleeping with other people, 0.5*

Sneak van afgelopen dinsdag bij Pathé Arnhem;
Nietszeggend verhaal met extreem flauwe p&p-humor en dit wordt nog eens gecombineerd met verschrikkelijke acteerprestaties.
In één woord, dra-ma-tisch.

Goede film, origineel,mgrappig en niet zo preuts

Film gisteren gezien. Veel leuker dan de trailer, veel gelachen, sterke chemie tussen de hoofdrolspelers, inderdaad niet bestemd voor preutse kijkers maar zeker een aanrader!

avatar van blurp194
Ik vond het niet zo geweldig eigenlijk.

Op zich kabbelt het verhaal wel aardig door, maar met een paar kleine uitzonderingen kon ik niet erg lachen om de grappen. De hoofdpersonen werden me ook niet echt sympathiek, en dat is wel een soort voorwaarde om er iets mee te kunnen denk ik. Chemie tussen het stel niet-lovers heb ik ook niet echt gezien - gemiddeld zie ik al meer vonken vliegen als ik bij de Albert Heijn in de rij voor de kassa sta.

avatar van John Lee Hooker
In principe is dit niet mijn genre maar ik vond het een een subtiele romkom zonder teveel gezever en aanstellerij. Matt kan ik tegenwoordig ook wel waarderen; hij bezit een soort sukkeligheid maar kan daarnaast ook wel serieus naar voren komen. Verder ziet Laney er best leuk uit en zijn de bijrollen allemaal met zorg gecast. Het geheel is keurig in beeld gebracht met hier en daar nog redelijk stijlvol camerawerk zoals op dat soort feestje waar een paar rondjes werden gedraaid om de acteurs.

avatar van Leo1954
Luchtig grappig romantisch filmpje.

avatar van IH88
“When you start sleeping with someone you risk losing them.”

Sleeping with Other People is een vermakelijke film die het principe van "Friends with Benefits" omdraait en de vraag stelt of een man en vrouw een diepe vriendschap kunnen hebben zonder telkens met elkaar het bed in te duiken. Deze Jake en Lainey hebben in college al eens seks gehad maar als ze elkaar na jaren weer tegenkomen ontstaat er een goede vriendschap en besluiten ze dat het beter is om niet met elkaar naar bed te gaan. Zelfs hun vrienden merken op dat ze zo close zijn dat ze wel getrouwd lijken. Dat kan nooit goed gaan, toch?

Regisseuse Leslye Headland schuwt de grove en expliciete humor niet maar het werkt mede door haar twee hoofdrolspelers. Jason Sudeikis en Alison Brie zijn uitstekend op dreef en hebben een prettige chemie. Sudeikis is sterk als womanizer Jake en Brie kan de wat naïeve en speelse Lainey waarschijnlijk in haar slaap nog perfect spelen. Ook Adam Scott, Amanda Peet, Jason Mantzoukas en Natasha Lyonne kunnen goed met het materiaal uit de voeten en zorgen ervoor dat hun personages geen karikaturen worden (wat makkelijk had gekund). Hoe Sleeping with Other People eindigt zal voor niemand een verrassing zijn maar dat doet er niet echt toe. Ondanks de soms flauwe humor en het magere script overtuigd deze film op de momenten dat de acteurs hun gang mogen gaan en zich uitleven in hun rollen. En soms heb je niet meer nodig voor een leuke filmavond.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik ben eerlijk, heb deze film alleen maar gekeken omdat Alison Brie erin speelt, waar ik al sinds
Community - TvMeter.nl een beetje verliefd op ben Wat een ongelofelijke sexy vrouw. Alleen jammer dat haar rol in Community veel meer in wist te spelen op haar kwaliteiten dan deze Sleeping with other people. Hier speelt ze een vrij inwisselbare rol, terwijl ze in Community oprecht stoer, grappig en schattig was. Er zijn de laatste jaren wel meer ''friends with benefits'' films uitgekomen en allemaal deden ze het leuker dan deze versie. Wat me trouwens altijd in dit soort films stoort is dat ze over seks gaan, maar dat je nog geen blote tiet mag zien. Probleem dat al dit soort komedie's uit Amerika hebben. Toch is het wel uit te zitten, maar het is werkelijk niks bijzonders buiten de looks van Brie na.

avatar van D-ark
Sleeping with Other People is een onderhoudende romantische komedie met een licht rauwe menselijke ondertoon. Iet's dat de laatste jaren gelukkig weer in opkomst is door films als What If maar Sleeping mist toch net de sterkte van dat script. Maar er valt voor de rest weinig aan te werken aan de 2de film van Leslye Headland die hiervoor het sterke popcorn fodder Bachelorette maakte.

De trailer is wat misleidend want Sleeping is vooral dialoog gedreven en heeft weinig zin om tempo te maken. Het leeft nogal op het spel van Sudeikis en Brie die gelukkig natuurlijk van elkaar afspelen en dezelfde acteerstijl bezitten(ingetogen en sarcastisch). Het maakt de film niet veel verschillende van veel romantische komedies maar toch door het net wat rauwere tintje(kwa onderwerpen en taalgebruik) geeft het sleeping with other people toch een eigen gezicht. Een eigen gezicht dat voor de rest nog word versterkt door sterk gebruik van kleine bijrollen van Amanda Peet en Jason Mantzoukas.

Wereldschokkend is het niet maar toch is sleeping with other people een alleraardigste komedie is het wel.

avatar van clubsport
ik heb wel genoten van deze film , het verhaal van deze friends with benefits kloon is niet zo heel byzonder maar de chemie tussen jason en alison is leuk om naar te kijken .

avatar van Pazmaster
Best een aardige film. In eerste instantie dacht ik dat dit weer een uitgekauwde, clichématige en voorspelbare romkom zou worden maar het viel best mee. Oké voorspelbaar is het dan wel maar er zit wel leuke humor in, grappige dialogen en het is niet al te braaf, dat kan ik altijd wel waarderen. Verder is het ook een leuke cast en de chemie tussen de hoofdrolspelers is goed. Leuk!

avatar van schumacher
Middelmatige film, kon me niet zo boeien.
Komedie? Mss ligt het dan aan mij maar ik heb niet meteen moeten lachen ze.
Veel onnozel gereutel en gereutel.
Ik heb al vele beter gezien.

Aangename onderhoudende romantische komedie die laat zien dat liefde alles kan overwinnen.

Enerzijds lijkt de film nog het meest wat weg te hebben van een romantische komedie, maar anderzijds heeft het hier en daar wat mumblecore trekjes. Nu denk ik dat de regisseur voor het eerste leek te gaan, maar de film kiest niet altijd voor de platgetreden paden. Die aanpak zorgt voor aanstekelijke scenes, maar heeft helaas ook de plattere humor. Sudeikis en Brie doen het overigens erg leuk, maar de film is een beetje vlees noch vis door het getreuzel van Headland.

Matige film over de vriendschap tussen een man en vrouw die elkaar ontmaagd hebben in het verleden. Een vrij standaard romcom met clichématige personages waarbij sex weer eens in de weg blijkt te zitten bij een vriendschap tussen man en vrouw. Hier en daar valt er wel te lachen om de platte humor en ook de cast doet het wel leuk.

Middelmatige romantische komedie die het Friends with Benefits-verhaal eens over een andere boeg gooit en het tegenovergestelde verhaal laat zien. Het is best aardig om naar te kijken, maar dat is het dan ook wel. Het wordt nergens echt interessant, echt grappig of echt memorabel. Het verhaal is erg voorspelbaar, maar dat is niet erg, want het is best fijn om te volgen.

Het leukste vond ik denk ik nog getrouwde koppel Xander en Naomi. Met name Jason Mantzoukas vond ik erg leuk in zijn rol als Xander. Een wat subtielere rol dan ik van hem gewend ben, en dat vond ik eigenlijk wel leuk en goed werken. Die over de top rollen die hij meestal heeft in films en series irriteren me redelijk vaak.

Mijn cijfer blijft, net als de film zelf, toch in de middenmoot hangen. *2.5

avatar van Barry83
Slechte film met wat slap geouwehoer en niks daar.

avatar van tukkerstein
Slechte film. Weinig chemie tussen hoofdrolspelers, geforceerde humor, Jason Sudeikis moet je liggen, bij mij niet het geval, ik vind zijn voorkomen vaak nogal vervelend.

avatar van MH040
Seks, seks en nog meer seks

Desondanks een verrassend aardige film. De humor was leuker dan verwacht en de film is eigenlijk evenveel drama als komedie. Al met al onderhoudend.

Oh en ik wist het al, maar Alison Brie...

De openingsscène is zonder meer kostelijk. Jammer genoeg weet de film de belofte die daarvan uitgaat niet helemaal waar te maken. Dankzij de interactie tussen de aantrekkelijke protagonisten Jason Sudeikis en Alison Brie is het niettemin een vlotte en onderhoudende romcom in weerwil van het tamelijk clichéverhaal en de voorspelbare uitkomst.
Niet te missen: de scène waarin Jake aan Lainey voordoet hoe ze moet masturberen en daarbij een lege fles gebruikt als surrogaat vagina. Lainey: “Looks just like it.” Een leuke, vermakelijke film.

avatar van mjk87
Oeh spannend, de hoofdrolspelers noemen beestje steeds bij de naam en vingeren een flesje water. Maar gelukkig was de seks wel keurig met de kleertjes aan, moet niet te gek worden natuurlijk. Vreselijk dit soort films, vooral ook omdat het enkele feit dat men wat grover in de mond is voor veel mensen (Amerikanen?) al grappig is, zonder dat er een grap wordt gemaakt. De film wordt dus eigenlijk nooit echt leuk en men doet hun best er ook niet voor. En verder volledig voorspelbaar en over die bekende platgereden paden zonder ook maar één fris of origineel idee. Verder wel sfeervol geschoten en Brie doet het leuk, maar daar blijft het bij. 1,5*.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en het was geen slechte film, maar echt bijzonder vond ik het ook niet. De cast deed het niet slecht en verder zag de film er niet slecht uit.
De speelduur zat wel goed, niet te lang en niet te kort.
Prima film om eens mee te pikken via tv, maar niet veel meer.