• 11.795 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Tony McNamara

Met onder meer: Mickey Rourke, Nat Wolff en Emma Roberts

Gesproken taal: Engels

Plot Ashby

"Life is about knowing how to take a hit."

Wanneer Ed Wallis op een nieuwe school in een nieuwe stad begint, nemen zijn klasgenoten al snel aan dat hij een loser is, zelfs al is hij de slimste en grappigste uit de klas. Zijn eerste opdracht bestaat uit het schrijven van een essay over iemand van een oudere generatie. Hiervoor gaat hij naar zijn teruggetrokken buurman, Ashby, die ermee instemt als Ed belooft hem rondrijdt door de stad als hij boodschappen moet doen. Wat Ed echter niet weet is dat Ashby een gepensioneerde CIA-huurmoordenaar is die nog slechts enkele maanden te leven heeft.

logo tmdbimage

gauke

Een omslachtige, clichématige, belerende en eigenlijk saaie combinatie van een coming-of-age film en een dramatische tienerkomedie (de scholieren werden behoorlijk stereotype neergezet), met een verhaal rond een stervende huurmoordenaar en zijn 17-jarige buurjongen. Mickey Rourke speelde sterk en zag er in zijn gezicht beter uit dan de laatste film die ik van hem zag; hij combineerde goed met Nat Wolff.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Mooie rol van Rourke, en het verhaal vond ik ook best te pruimen. Er zitten wel wat clichès in maar ik vond het hier niet heel storend, waarschijnlijk omdat ik het relaxte sfeertje wel fijn vond.

avatar van Fortune

Fortune

Begint goed maar eindigt typische en clichématig terwijl het dat niet had hoeven zijn maar toch wel weer formulewerk en vellige paden bewandelen. Mickey Rourke speelt inderdaad behoorlijk goed maar dat doet hij wel vaker.

stinissen (crew films & series)

Eindelijk een film die de moeite was voor onze Mickey Rourke die hier ook laat zien ondanks zijn verminkingen aan zijn gezicht dat hij het acteren niet is verleerd..

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2073 berichten

Mickey Rourke heb ik één keer goed zien spelen, in Barfly. Dus mijn verwachtingen waren niet hooggespannen. Maar gelukkig kan het anders uitvallen. Een hele leuke film, een feelgood film met een huurmoordenaar? Ja, dat kan dus. Prachtfilm!

avatar van jeuletaxi

jeuletaxi

Film die me aangenaam heeft verrast, beetje absurde film maar zeker de moeite waard om te kijken.

En Mickey Rourke laat toch echt zien dat hij kan acteren.

Ik zou zeggen gewoon 's kijken niets mis mee, voor mij zeker een 7 waard.

avatar van Shinobi

Shinobi

Heeft wel wat weg van St. Vincent (2014).

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Het heeft wel wat weg van Gran Torino. Althans daar moest ik aan denken.

Aardig coming of age filmpje nu eens over een jongen die er niet al te stereotiep autistisch Nerdy uit ziet maar desondanks wel zijn draai moet zien te vinden op de nieuwe highschool.

Met de hulp van de buurman krijgt het verhaal een grappige wending, hoewel niet realistisch, wel geestig uitgewerkt.

avatar van Collins

Collins

Sympathieke film zonder verrassingen. Verhaaltje over nerdish boy die nieuw is in town en te maken krijgt met de gebruikelijke puberale mishap en met een morsige en eenzelvige buurman.

Niets om direct lyrisch over te worden. Wel een verhaal dat op een plezierige wijze wordt vormgegeven met prettige personages.

Niet heel diepzinnig. Hier en daar wat probleempjes, maar niet te veel en niet te veel benadrukt. Het accent ligt meer op het positieve en het probleemoverstijgende. Die propaganda werkt, want aan het eind beklijft een plezierig gevoel.

Mickey Rourke ziet er eindelijk weer eens uit en acteert wonderwel. Wolff is een overtuigende nerd.

Zoals Shinobi hierboven al memoreert, dringt de vergelijking met St. Vincent (2014) zich op. Die film heeft echter wel iets meer inhoud.

avatar van Waku

Waku

Best aardig niemand dalletje.

Nog niet eens zo'n beroerde vertolking van Rourke als huurmoordenaar.

Knorrend en mompelend zet hij best een leuke rol neer.

De liefde voor nerd Ed voor ook al nerd achtig apart meisje is wel schattig en ontwapenend.

De uitblinkende rol met American Football van diezelfde Ed is een beetje ongeloofwaardig.

Het blijft allemaal een beetje vlak, het is een beetje braaf maar "Ashby" kijkt best prettig weg.

3.*

Theunissen

Deze Komedie / Drama film zag ik gisteren toevallig voorbij komen op de televisiezender "Film 1" en als een soort van tussendoortje (die inderdaad wat overeenkomsten heeft met de aardige Komedie / Drama film "St. Vincent (2014)", welke ik een paar maanden geleden heb gezien op de televisiezender "Film 1") was deze best luchtige film gewoon leuk om gezien te hebben. Dat komt mede door de cast die allemaal leuk spelen en die ik eigenlijk ook allemaal leuke persoonlijkheden vond.

In deze film draait het om Ed Wallis die samen met zijn moeder June Wallis is verhuisd naar een nieuwe stad, waar hij op school al snel wordt aangezien als een loser. Op die school (waar hij graag wilt meespelen in het football team) moet hij een essay schrijven over iemand van een oudere generatie en daarvoor klopt hij aan (letterlijk ook) bij zijn teruggetrokken buurman Ashby Holt met een dubieus verleden als CIA-huurmoordenaar die nog maar een paar maanden heeft te leven i.v.m. ziekte. In eerste instantie wimpelt Ashby Ed ook af, maar omdat Ashby zelf niet meer kan rijden doet hij het toch, maar Ed moet hem wel beloven om hem door de stad rond te rijden als hij boodschappen (beter gezegd moorden) moet doen. Omtrent de situatie van Ed Wallis op school, thuis (zijn moeder) en Ashby Holt draait het dan om in deze film.

Het leuke en inderdaad sympathieke verhaal weet te vermaken en ook met de uitvoering van het verhaal zit het wel goed en hier en daar zitten er ook wat (glim)lach momenten in. Die komen vooral op conto van Sarah Silverman, in de rol van moeder van Ed Wallis die van seks houdt. Het verhaal is zeker niet hoogstaand, maar de leuke cast weet er wel iets van te maken en ze maken het vooral waard om deze film te bekijken. Bovendien vond ik ook alle personages in deze film wel sympathieke personen zoals de hoofdrolspelers Ed Wallis (gespeeld door Nat Wolff) en Ashby Holt (gespeeld door Mickey Rourke), maar ook moeder June Wallis (gespeeld door Sarah Silverman) en Eloise (gespeeld door Emma Roberts) waarop Ed Wallis verliefd wordt. Die Eloise bekijkt graag de hersenen van personen en heeft daarom ook thuis een hersenscan apparaat (zoals ze in ziekenhuizen hebben) De vele onderlinge dialogen waren best leuk/aardig/aandoenlijk/grappig en het einde vond ik best mooi en is zelfs een beetje tragisch i.v.m. Ashby Holt en zijn dood.

Al met al gewoon een leuk tussendoortje deze Komedie / Drama film, welke zich lekker wegkijkt en die ook niet al te lang duurt.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk drama/komedie/romantiek film...

Redelijk verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Bekende acteurs Mickey Rourke en Kevin Dunn...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Geen top film...

avatar van SimonV

SimonV

Onderhoudende film over vriendschap en coming on age. Verhaal lijkt in begin wat ver te zoeken en even lijkt de films naar het cliche te grijpen waarin oudere man als mentor optreedt. Gelukkig gebeurt dat niet (helemaal). Einde is wat te makkelijk.

avatar van Bakshi

Bakshi

Nat Wolff speelt als een lauwe vochtige vaatdoek met nu en dan irritante hysterische en heel erg gespeelde uitvallen. Dus waarom deze slappe melkmuil voor een van de hoofdrollen is gekozen...? Zal wel vriendjes hebben.

De rest van de cast is goed.

avatar van Brabants

Brabants

• 2039 stemmen

Coming-of-age film met een zeer interessant verhaal, leuke personages, leuke dialogen en hier en daar wat humor. Enige nadeel vond ik het acteerwerk. Ondanks dat Mickey Rourke zijn aandeel past binnen het geheel was zijn inlevingsvermogen lachwekkend. Het raakte kant noch wal.

scorsese

• 11970 berichten

Aardige film over een jongen die bevriend raakt met zijn buurman die een huurmoordenaar geweest blijkt te zijn. Meer dan genoeg verhaallijntjes om de film onderhoudend te houden (de relatie met zijn buurman, zijn vriendin, football en het plotje omtrent de moorden). Het heeft verder allemaal niet veel om het lijf, maar kijkt wel gemakkelijk weg. Mickey Rourke en Nat Wolff doen het goed samen.

avatar van mikey

mikey

Och arme Rourke. In een klef tienerfantasie-filmpje als huurmoordenaar. De buurman had net zo goed een bakker kunnen zijn geweest want het voegt niks toe.

avatar van Katniss

Katniss

Ik stoorde me behoorlijk aan de jongen en het meisje. Vooral de jongen kwam behoorlijk als een kneus over. Terwijl hij de eerste half uur als mysterieus overkwam, wat mijn aandacht ook trok. Rourke speelde weer fantastisch. Maar zelfs hij redde de film niet. Voor mij altans niet.

avatar van wwelover

wwelover

Vermakelijke film, ook al is het een behoorlijke formule film. Verhaal is wel interessant en Mickey Rourke speelt erg sterk. De hele sfeer in de film sprak mij erg aan, maar snap dat niet iedereen de film al te boeiend vind. Nat Wolff is best een leuke acteur, maar begint ondertussen wel erg getypcast te worden. Emma Roberts was dan nog wel een leuke bijfiguur in de film, ondanks dat haar rol niet heel veel toevoegde.

avatar van ILDIB

ILDIB

Aardige film maar tikkie simpel her en der wat m in andere stukken weer leuk maakt.

avatar van dutchcowboy

dutchcowboy

Film die lekker wegkijkt. Leuke cast. Mooie sfeer neergezet.