Riding Shotgun (1954)

Western

geregisseerd door André De Toth
met Randolph Scott, Wayne Morris en Charles Bronson

Een postkoetsbewaarder wordt verdacht van samenzwering met een bende. Om zijn onschuld te bewijzen moet hij zelf de daders opsporen.

Standaard western van Randolph Scott zeker niet de minste maar ook niet de beste uit zijn carriere.

avatar van madmax1
Redelijke western, het heeft iets met High-Noon alleen zijn de burgers hier allemaal helden, Bronson in zijn jongere jaren, alleen de schietkunst komt eerst jaren later.

lezertje
Verschrikkelijke slappe fabriekswestern, waarin de omstanders niet of nauwelijks reageren wat er allemaal gebeurt (Zeer slechte regie van André de Toth) en het geheel dus bijzonder ongeloofwaardig maken. Verder een uiterst irritante voice-over die vertelt wat we zien, dus totaal overbodig.

avatar van mr rumson
Dit vond ik een matige western van Scott.
Het verhaal zelf is oké´
Maar op de manier hoe het een en ander gebracht werd vond ik een stuk minder.
Op zich had ik met de voice over geen moeite al voegt hij ook niks extra´s toe.
Had meer moeite met de dorpsbewoners die naar mijn idee te luchtig aanwezig waren.
Vooral dat rare mannetje die zo graag Scott wild opknopen had voor mij totaal niet gehoeven.
Ook het einde hoe Scott de bende overmeestert stelde mij teleur ,het ziet er zo kinderlijk eenvoudig uit .
Jammer dat men hier niet meer een meer serieuzere western van heeft gemaakt het verhaal is er immers naar.
Aan de andere kant maakt Randolph Scott een paar jaar later de betere western Decision at Sundown (1957) deze lijkt veel op Riding Shotgun .