• 8.349.926 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Sam Wood

Met onder meer: Ann Sheridan, Robert Cummings en Ronald Reagan

Plot Kings Row

"The town they talk of in whispers."

Ze groeien op in Kings Row, in de tweede helft van de 19e eeuw. Rond de eeuwwisseling bloeien er liefdes op, maar gebeuren er ook verschrikkelijke dingen in privé-sfeer. Een van hen gaat psychiatrie studeren bij de vreemde vader van zijn vriendin en zal er zijn werk van maken.

image

Elise Sandor

Madame von Eln

avatar van wibro

wibro

Het bijzondere in deze voor mij toch best wel goede film is dat Ronald Reagan hier de hoofdrol in speelde. Later zou hij nog een keer een hoofdrol spelen als .....de 40e president van de Verenigde Staten. Alleen was dat geen film. Alleen al om dat laatste is deze film waard om gezien te worden.

avatar van mrklm

mrklm

'The Granddaddy Of Them All'. Dit melodrama was één van de belangrijkste inspiraties voor de film Peyton Place en daarmee de blauwdruk voor het soapgenre. Dominerende, veeleisende ouders, een geestelijk labiele jonge vrouw, een driehoeksverhouding, een sterfgeval, een tragisch ongeluk, een dronken dokter, moord, zelfmoord!!! Genoeg ingrediënten voor een heel seizoen GTST, met de kanttekening dat we hier te maken hebben met een voortreffelijke cast waarin Ronald Reagan zich uitstekend staande houdt. Robert Cummings is de enige zwakke schakel in de cast. Liefhebbers van soaps zullen zich hier ongetwijfeld mee vermaken, maar het is onvermijdelijk behoorlijk gedateerd.