Kings Row (1942)

geregisseerd door Sam Wood
met Ann Sheridan, Robert Cummings en Ronald Reagan

Ze groeien op in Kings Row, in de tweede helft van de 19e eeuw. Rond de eeuwwisseling bloeien er liefdes op, maar gebeuren er ook verschrikkelijke dingen in privé-sfeer. Een van hen gaat psychiatrie studeren bij de vreemde vader van zijn vriendin en zal er zijn werk van maken.

avatar van wibro
Het bijzondere in deze voor mij toch best wel goede film is dat Ronald Reagan hier de hoofdrol in speelde. Later zou hij nog een keer een hoofdrol spelen als .....de 40e president van de Verenigde Staten. Alleen was dat geen film. Alleen al om dat laatste is deze film waard om gezien te worden.