El Otro Lado de la Cama (2002)

Alternatieve titel: The Other Side of the Bed

Spanje
Komedie / Muziek

geregisseerd door Emilio Martínez Lázaro
met Paz Vega, Guillermo Toledo en Ernesto Alterio

Sonia en Javier leven al een tijd samen. Pedro en Paula zijn verloofd maar leven apart. Paula wordt verliefd op een andere man en zou graag Pedro als vriend behouden. Ze vallen alle vier in een spiraal van liefde, sex, vriendschap en vooral leugens...

Zie hoe George Baker helemaal opgaat in het oortjelikken.
Paz Vega, een hoog imdb gemiddelde, en de aanduiding 'tragikomedie', zijn voor mij redenen om reikhalzend naar deze film uit te kijken.
Vanaf 03 september in den Belgischen bioscopen.

FisherKing
Ik zag iets van Musical als genre op IMDB ?

FisherKing schreef:

Ik zag iets van Musical als genre op IMDB ?

Zie ik nu ook. Het is niet het hoofdgenre, maar er zitten blijkbaar een aantal liedjes in. In een user comment lees ik: 'some songs and dancing.'

FisherKing
kappeuter schreef:

'some songs and dancing.'
Zo lang het funtioneel is, en ze plotseling niet in de camera gaan kijken, heb ik er geen problemen mee.

Precies, als Paz Vega wat swingende heupbewegingen voor de camera maakt, zal ik daar geen problemen mee hebben.

weet iemand waar deze film verkrijgbaar is? ik kan 'm maar niet vinden!

heb m ook nog nergens in de winkel zien liggen... daarom gisteren gehuurd. Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden, in elk geval minder als medems vorige films. er zitten inderdaad best wat liedjes in, en niet dat ze slecht zijn gezongen, maar ik vond het teveel van het goeie.
ook het einde vond ik wat onbevredigend. (en ook dit was weer gezongen) ik wacht nog even met stemmen:)

avatar van RRT
RRT
Speelfilm, met wat liedjes erin. Stoorde niet echt, maar voegde m.i. ook niets toe. Teksten van de liedjes waren over 't algemeen beter/cq leuker dan de muziek. Was al met al niet slecht, maar is ook geen topper hoor. 3*

Erg slappe hap. 2,5 sterren

taquito schreef:

Deze film is niet van Julio Medem.

avatar van Mug
Mug
En er komt een deel 2....[aldus imdb]...maak je borst maar nat.

Een luchtige klucht die cliché-momenten afwisselt met zo nu en dan verrassende grinnik-momenten en muzikale intermezzo's inclusief dans, waardoor de prent het uitzitten waard is: 3*.

Reinbo
Fijne romantische komedie . Musicalscenes zijn erg leuk en geven een heerlijke sfeer. Verademing vergeleken met de 100 in een dozijn romantische komedies uit hollywood. 4*

avatar van james_cameron
Beetje flauwe romantische komedie, met stuntelige muzikale intermezzo's. Aantrekkelijke cast, maar het script is nogal platvloers, ondanks enkele rake en grappige momenten. Een film die je koopt voor 1 euro bij Blokker waarin Paz Vega topless te zien is kan natuurlijk nooit een miskoop zijn, maar het houdt niet echt over.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardige film.. geen flop maar zeker ook geen topper
Verhaal is wel aardig maar niet echt leuk uitgewerkt..
Zingen en dansen voegt weinig toe aan de film.. soms zelfs irritant..
Acteren was redelijk en de film is uit tekijken..
Paz Vega nooit van gehoord voor deze film.. maar haar uiterlijk was zeker heel aantrekkelijk

3 sterren.. geen flop.. geen topper.. gewoon.. standaard

speranza
Dit is heerlijke romantiek met de onweerstaanbare Paz Vega.

avatar van paik
[quote]madboy schreef:
weet iemand waar deze film verkrijgbaar is? ik kan 'm maar niet vinden!

Ja, ben hem tegen gekomen in de bakken van bart smit, ook is deze tevinden op de ruilsite
mail my disc.

avatar van 93.9
Ach ja... Lekker luchtig filmpje met de heerlijke Paz Vega ofte wel Lucia uit een van favoriete Spaanse films.
Deze film gaat over vreemdgaan en is daar ligt in Spanje minder een taboe op, zo lijkt het.
Verder natuurlijk onwijs oppervlakkig, maar dat Spaanse hè, dat trekt 'm over de lijn van het betamelijke.

avatar van Boenga
Een verhaal dat - met het genre, komedie, in het achterhoofd - doet uitkijken naar een portie vitaliteit en pittige humor. Daarbovenop vier fijne acteurs in de huid van vier flukse personages.

Helaas, het resultaat kan het niet halen tegen een aflevering van pakweg Desperate Housewives. Te flauwe humor, weinig diepgang, niks verrassends, niks vernieuwends.
De totaal overbodige muzikale intermezzo's (was anders allicht toch nog voor 3* gegaan) gaven me het gevoel dat de afstandsbediening en de mogelijkheid om door te spoelen gewoonweg fantàstische uitvindingen zijn.

Mooi om zien (zien !), maar schiet op alle andere vlakken tekort.

Iedereen doet het met iedereen in deze film en allemaal bedriegen ze elkaar, mannen en vrouwen, vrienden en vriendinnen, want 'iedereen is in principe toch biseksueel'. En daarna zingen ze een liedje. Niet echt mijn genre, de sexcomedy annex musical. Maar de vrouwen zien er lekker uit en gaan ook nog eens regelmatig uit de kleren. En ik heb wel een paar keer moeten lachen. 'Ga 'ns ergens een paar goedkope hersens uitzoeken', vond ik geestig.

Grappige film over bedriegen en bedrogen worden. De muzikale intermezzo’s vind ik minder geslaagd, maar die onderstrepen wel het vrolijke, losse karakter van deze film over vreemdgaan. En dan is natuurlijk ook nog Paz Vega… altijd aangenaam om naar te kijken.

avatar van Boenga
Bijna drie kwartier zitten kijken om dan pas door te hebben dat ik deze een paar jaar terug ook al zag.
$é§ µ%°[] ~€) tijdverspilling.