Casa de los Babys (2003)

Verenigde Staten / Mexico

geregisseerd door John Sayles
met Maggie Gyllenhaal, Daryl Hannah en Marcia Gay Harden

Zes Amerikaanse vrouwen reizen naar Zuid-Amerika om er een baby te adopteren. Ze willen de omslachtige procedure in hun thuisland omzeilen en verblijven daardoor enkele weken in het hotel van de kleurrijke Señora Muñoz in afwachting van de nodige documenten. Terwijl de dagen voorbijgaan, leren de vrouwen elkaar beter kennen en delen ze elkaars hoop en angsten. Aan de andere kant zijn er ook nog de arme tienermoeders die noodgedwongen hun baby's moeten afstaan en de verpleegsters die de baby's overdragen aan hun "nieuwe" welgestelde Amerikaanse moeders. Maar zijn ze wel klaar voor het moederschap?

Een 9 op IMDB.

na maar liefst 5 stemmen

avatar van Badalamenti
Het aantal hoofdpersonages overstijgt duidelijk het gemiddelde ! Hierdoor worden de verschillende verhaallijnen te weinig uitgediept en blijft het allemaal wat te oppervlakkig.
Meer verwacht van John Sayles !

Had hier veel meer van verwacht...

avatar van xangadix
Goed geacteerd, maar het verhaal vond ik een stuk minder. Ik hoef hem niet nog een keer te zien. 2,5 *

avatar van Mochizuki Rokuro
Een bijzonder laag gemiddelde (maar nog altijd hoger dan de prijs waarvoor hij in grote stapels bij witte boekhandels verkrijgbaar is ) voor een film van Sayles.

Kan zich inderdaad niet meten met zijn beste werk, maar de actrices zijn vrijwel allemaal heel fraai neergezet. Niet in de laatste plaats door de fijne dialogen. Het zijn echter te veel verhaallijnen (6 actrices, zes verhalen) en de precieze redenen voor hun adoptiereis is schimmig. Sayles die normaal de tijd neemt (zijn niet bijna alle Sayles films iets boven 120 min?) voor het ontvouwen van zijn thematiek en motivatie.

Zeker geen slechte film.

avatar van Mads Smikkelsen
Het lukte me niet om deze film uit te zien, slap verhaal en behoorlijk nietszeggend.