• 8.524.507 stemmen

When a Man Loves a Woman (1994)

Drama / Romantiek | 126 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Geregisseerd door: Luis Mandoki

Met onder meer: Meg Ryan, Andy Garcia en Ellen Burstyn

Releasedatum: 29 september 1994

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot When a Man Loves a Woman

"Through the good times. Through the bad times. When a Man Loves a Woman it's for all times."

Alice en Michael Green, een hartstochtelijk echtpaar dat hard gewerkt heeft voor een goed leven voor henzelf en hun twee dochtertjes. Maar een duister geheim uit het verleden van Alice dreigt boven water te komen. Een geheim dat hen dreigt te vernietigen als geliefden, als gezin en als mensen.

imageimageimageimageimage

avatar van andolini

andolini

Redelijke film. Ik denk dat de meeste vrouwen (mijn vriendin in ieder geval wel) hem geweldig vinden. Ik vind Garcia beter in het misdaadgenre.

avatar van neo

neo

de film paktte beter uit dan ik gedacht had. beetje standaard verhaal, maar door de cast nog wel genietbaar. 3 sterren

avatar van Justice4All

Justice4All

Soundtrack "When A Man Love A Woman (klasisieke versie)" is heel erg goed. Het slaat wel erg op de film. Dus krijgt hij 3 sterren van mij.

avatar van roda

roda

rustige en onderhoudende dramafilm, met een verhaal dat veel lijkt op een woensdagavond waargebeurde rtl4 film.

maar de film kent een uitstekende cast, waar metname Andy Garcia en het oudste dochtertje zeer sterk acteerwerk afleveren.

verder heeft de film een uitstekende soundstrack. 3*

avatar van The One Ring

The One Ring

Ik wordt hier niet warm van.

2 sterren

avatar van filmo

filmo

Misschien lag het aan mijn bui, maar ik vond de film goed. Wat mij betreft 3 sterren

avatar van BellaVita

BellaVita

mooi film, goed gespeld, ontroerend... een 3,5*

avatar van 93.9

93.9

Heb het een uur geprobeerd, maar nee dit is niets voor mij.

avatar van Angie

Angie

Leuk maar niet meer dan dat.

2,5 sterren

avatar van joeri15

joeri15

BellaVita schreef:

mooi film, goed gespeld, ontroerend... een 3,5*

hier sluit ik me compleet bij aan erg mooie film 3.5*

avatar van Dead01

Dead01

Mooie film.zeker ontroerend verhaal.Goede film ook omdat je ziet wat alcohol allemaal kan doen.Niet echt een film om regelmatig te zien want is zoals vele zeggen wat ontroerend maar goede film voor is rustige te bekijken.

3sterren

kappeuter (crew films)

Kan iemand mij vertellen hoe groot de rol van Philip Seymour Hoffman is?

avatar van Linda

Linda

Hij heeft een heel klein rolletje. Ik dacht dat hij maar in 2 of 3 scenes voorkwam en dan gaat het ook maar om een paar zinnetjes.

avatar van soom

soom

zeker weten een toffe film! Meg en Andy Garcia hebben de klik weten te krijgen, en de filmdochters zijn prachtig om naar te kijken.

avatar van hinie

hinie

Vond die scene dat vader aan beide dochters ging vertellen dat hij weg gaat voor een tijdje zo mooi in beeld gebracht!!

mooie film!!

avatar van Stephan

Stephan

Een echte tranen trekker, maar ik heb Ryan nooit meer zo goed zien spelen. Garcia speelt altijd goed.

• 1953 berichten

Hele mooie dramatische film. Meestal vind ik de films van Meg Ryan gemiddeld, maar deze film vind ik echt schitterend.

De scene met een dronken Meg Ryan die haar dochter een klap geeft, is zo fantastisch gespeeld door dat kleine meisje.

De meesten vinden dit een typische vrouwenfilm, maar tot mijn verbazing vond mijn man dit ook een hele mooie film.

En even iets typisch vrouwelijk: Andy Garcia, jammie jammie.

avatar van marich

marich

Je mag een film wat mij betreft niet beoordelen op je smaak maar op het genre en hoe het is neergezet.

Wat dat betreft is deze film meer dan geslaagd. Fantastisch neergezet door de cast. Zeker de oudste dochter.

avatar van Linn

Linn

Erg mooie, tragische film. Heb wel meegeleefd met deze film vooral omdat de kinderen ook een geweldig acteerwerk hebben weggegeven.

De film blijft tot het einde boeiend en heb zelfs bijna een traantje weg kunnen pinken 3,5*

marich schreef:

Ehm , het feit dat ik dit soort films meestal gemiddeld vind (dus niet mijn smaak), maar dat ik deze film wel schitterend vind, geeft toch aan dat ik juist niet beoordeel op smaak, maar puur op de film zelf !?!

avatar van Sifra

Sifra

Hele mooie film zoals alles uit de film in het echt ook gebeurt. Meg Ryan is weer fantastisch in deze film, maar bijna aan het einde begon ik toch een beetje verveeld te raken..

avatar van Charlotteke

Charlotteke

Een film met een voorspelbaar plot ... standaard verhaal. Toch erg onderhoudend

***

avatar van Hilarious

Hilarious

Onderhoudende film. Heel goed gespeeld, vooral door de 2 dochtertjes en dan vooral Tina Majorino. Zeker in de scene als ze een klap in haar gezicht kreeg van haar moeder. Dat was heel ontroerend.

avatar van Alastor

Alastor

Ik zie hier veel lofuitingen voor het acteerwerk van het oudste dochtertje. Die begrijp ik niet zo goed, ik vond het namelijk een staaltje overacting pur sang. Haar teksten waren ook ontzettend slecht, dat zal de reden wel zijn..

• 1953 berichten

Het was ook maar een meisje van 7.

avatar van Hilarious

Hilarious

Ja en voor een meisje van 7 deed ze het heel goed, vind ik.

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

vond deze een goeie dramatische romantiek film top.. 3½* ster..

avatar van Theatertje

Theatertje

Mooie film over de negatieve gevolgen van drankgebruik. Wist mij echter niet te bekoren. Enkel Andy Garcia kon mij vertederd maken. Zo'n schat van een man!!!

avatar van moviegirl2

moviegirl2

Mooie film die me echt aangreep!

Vooral over het verdriet van Alice en Michael en dat liefde toch alles overwint uiteindelijk!!!

Goede acteerprestaties in mijn ogen van Meg Ryan

avatar van florinho

florinho

Hii

Hoe noemt da liedje da erin voorkomt?.

gelieve te antwoorden via deze zelfde weg. x