When in Rome (2002)

Familie / Komedie

geregisseerd door Steve Purcell
met Ashley Olsen, Mary-Kate Olsen en Leslie Danon

De tweelingzusjes Leila en Charly Hunter mogen naar Rome om daar een vakantiejob te doen. Helaas worden ze al na een paar uur ontslagen omdat het tweetal de boel volledig in de war heeft gestuurd. Gelukkig staan de meisjes op een goed blaadje bij de directeur, en mogen ze opnieuw aan de slag. Ondertussen gaat de tweeling ook op stap in Rome en maken ze kennis met twee knappe Griekse jongens.

avatar van huVILEub
Het verhaal is, voor een familiefilm, redelijk. Maar het wordt slecht neergezet door de acteurs. De emoties komen niet goed over. De camera lijkt scheef te zijn. En af en toe lijkt het wel met een mobieltje gefilmd te zijn. Enkele mooie shots op Rome, maar daar blijft het dan ook bij.

Voor de doelgroep gaat het wel, maar ook weer alleen voor een groep uit de doelgroep.

avatar van jumpstylemovie
Niets speciaals. Acteerprestaties zijn niks waard maar dat kun je wel verwachten. Stoorde niet echt. Verder is het nogal voorspelbaar en natuurlijk komt er niets speciaals aan te pas.

avatar van Veruca
Ik ben gek op de Olsen Twins, maar niet op deze* films.

*New York Minute, When In Rome, Passport to Paris, Winning London, Our Lips Are Sealed.

Alleen Billboard Dad vond ik leuk.

avatar van soom
Eigenlijk ben ik gewoon 10 jaar, denk ik. In ontwikkeling blijf ik ergens daar hangen. Want ik vond dit wel gewoon leuk, net als de doelgroep denk ik. De Olsen zusjes hebben gewoon echt een bepaalde charme, die mij aanspreekt, waardoor ik met alles meega wat ze doen. Ook hier. Het maakt niet uit dat het verhaal zo dun is dat ik er praktisch door heen kan kijken, het maakt niet uit dat de Olsen zusjes niet kunnen acteren. Juist hun gebrek aan talent maakt het leuk. En natuurlijk vind ik de beelden van Italie gewoon geweldig. Ik hou van die taal. De mensen, de landschappen.

Eigenlijk kan ik dus kort zijn. De Olsen zusjes kunnen niet acteren, maar in het geheel waarin ze zitten, komen ze gewoon tot hun recht. 3*.