Made in America (1993)

Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door Richard Benjamin
met Whoopi Goldberg, Ted Danson en Nia Long

Sarah is een zelfstandige, zwarte vrouw die een eigen zaak in Californië heeft. Haar man stierf echter voor ze een gezin hadden. Ze gaat naar de spermabank voor het zaad van een slimme, zwarte. maar niet te lange man. Nu haar dochter Zora 18 jaar is, wil deze weten wie haar vader is. Hij blijkt echter een zeer blanke verkoper van tweedehands Amerikaanse auto's. Zij wil hem leren kennen, maar daar zit hij in eerste instantie niet zo op te wachten.

tom
gewoon niet grappig

avatar van Jorick
Agh, opzich is de film best te pruimen vind ik.
Niet bijzonder, maar er zitten wel enkele leuke scenes in.

avatar van SuperSideSwipe
Ik vond deze film best aardig. Heb hem ruim 5 jaar geleden voor het laatst gezien maar weet nog precies waar hij over gaat. Dus hij moet wel een redelijke indruk achter hebben gelaten.

Vond eigenlijk de Cast et wel vrij redelijk doen. Zelfs Danson was hier redelijk bezig.

avatar van loer
Niet geheel onplezierig tijdverdrijf

een hele leuke film met veel grappige scene's in de film ik heb een keer gezien en vond hem heel leuk 5*

kArIzMa_TuRk
Will Smith is meestal druk maar in dit film lijkt hij wel op een mongool.
wat 'tom' ook zei 'gewoon niet grappig'

avatar van matthijs_013
Een leuk tussendoortje met een hoogstaande cast. D'r is niks negatiefs aan, gewoon een lekkere wegkijker. Een *2,16 is ook zwaar overdreven vind ik. Maarja, ieder zijn mening.

avatar van musicfriek
Grappig filmpje, niks meer, niks minder. Whoopi werkt bij mij altijd op de lachspieren, wat een heerlijke actrice is dat toch. Maar Ted Danson vind ik weer een ergernis. Magere 3* voor deze.

avatar van arshad
will smith zorgt ervoor dat deze film nog goed blijft

avatar van DeCol
Made in America is een gewoon simpel filmpje. Een leuk tussendoortje waar je niet veel bij moet nadenken. Op acteervlak is het niet hoogstaand maar dat is niet storend. Er zitten wat leuke, grappige scenes in waaronder eentje van Will Smith waarin hij een dialoog doet tussen een jongen en een meisje. Toch bleef het alsmaar bij een glimlach, het was niet dusdanig grappig dat ik echt hard moest lachen.

avatar van Reint
Als ik deze film op zijn eindscene mocht beoordelen zou het cijfer vrij laag uitvallen (hij speelde voor Garden State gisteren).

avatar van Fran
Echt super is deze film niet maar hij kijkt wel leuk weg. Het verhaal is niet spannend, de humor best flauw en niet in positieve zin en het acteerwerk matig. Bijvoorbeeld die opnames van die commercials zijn echt te flauw voor woorden. Maar toch is er een bepaalde chemie tussen de acteurs waardoor je toch blijft kijken. Het verhaal spreekt ook wel tot de verbeelding.

Leuke film, maar het is een doorsnee komedie, niet erg origineel.
Goede cast wel, met de nog wel jonge, en toen nog wat onbekende, Will Smith.