What Makes a Family (2001)

geregisseerd door Maggie Greenwald
met Brooke Shields, Cherry Jones en Anna Meara

Janine en Sandy zijn een lesbisch koppel. Sandy is de biologische moeder van hun dochtertje. Maar Sandy wordt ziek en overlijdt. Dit is het begin van een juridische strijd tussen de ouders van Sandy en Janine met als inzet het voogdijschap over het meisje.

Hele goede,meeslepende film!
Brooke Shields is heel overtuigend als lesbische moeder

Ik vond de film goed en eveneens een beetje meeslepend.

De film getuigd hier weer hoe mensen met elkaar kunnen omgaan.

Sandy is een lesbische en trouwt met Janine. De ouders zijn akkoord met dit huwelijk en alles is ok.

Als hun dochter Sandy echter komt te overlijden is Janine plots de schuld van alles en dan zijn alle holebis een "vuil" ras geworden en een omgeving waar hun kleindochter geenszins mag opgroeien.

Meer durf ik hier niet te vertellen anders hoef je naar de film niet meer te kijken.

Vond het een goede film en die krijgt van mij toch een 4

Bewust als tranentrekker (sentimenteel en emotioneel), maar ook integer en geloofwaardig gemaakt drama, dat duidelijk laat zien dat lesbische en homoseksuele mensen keer op keer een oneerlijk gevecht moeten aangaan in een bekrompen, hypocriete, vaak christelijke wereld. Prima acteerprestaties van zowel Shields als Meara. Ik las in een verslag naar aanleiding van deze televisiefilm dat de maatschappij nog liever een kind geeft aan een misdadiger of moordenaar dan aan een lesbisch of homoseksueel stel, en daarmee bewust en volledig aan de vraag "of een kind liefde krijgt" voorbijgaat.

avatar van MartiN_
Ben benieuwd naar deze film, vanavond (weer) op tv. Meestal zijn die waargebeurde verhalen een beetje matig (vooral die van RTL4).

gauke schreef:
Ik las in een verslag naar aanleiding van deze televisiefilm dat de maatschappij nog liever een kind geeft aan een misdadiger of moordenaar dan aan een lesbisch of homoseksueel stel.

Bizar!!

Echt zo'n RTL8 woensdagavond film (pardon: dinsdag). De uitstraling van een doktersroman, maar wat is dat toch een 'guilty pleasure' tijdverdrijf voor sommigen
Alles is gemiddeld, van acteren t/m make-up en de sfeer smaakt naar suikerstroop. Het hele stuk met Whoopi was bijna niet om door te komen, wat een gepreek.
Alleen het verhaal zelf verdient een puntje meer en de enorm freaky 'ziek-op-de-grond-val-scene' die ik zag ook wel.
Het feit dat ik toch liever naar dit drama kijk dan naar een comedy met een zingende Hugh Grant zegt wel weer genoeg (over het aanbod op tv), dacht ik zo.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Een ware gebeurtenissen...
Prima acteerwerk...
Bekende actrices Brooke Shields (The Blue Lagoon)
en Whoopi Goldberg spelen goed...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...