The Memory Keeper's Daughter (2008)

geregisseerd door Mick Jackson
met Dermot Mulroney, Gretchen Mol en Emily Watson

Nora Henry is de vrouw van dokter David die op een avond van een tweeling bevalt. De zoon is gezond, maar de dochter blijkt het syndroom van Down te hebben. Bang dat Nora dit niet kan verdragen, staat hij de dochter onmiddellijk af aan zuster Caroline. Ondertussen liegt hij tegen Nora dat het meisje een doodgeborene bleek te zijn.

avatar van Cfour
lekker zo'n stem zonder geluid. pfff

Volwassen drama met goede acteer prestaties vooral van Mulroney,( altijd goed) en de mooie Gretchen Mol.
Film is niet voor ieder zijn smaak maar wist mijn 88 min te boeien.

Goeie indrukwekkende film, met name op het einde.

Behoorlijk gevoelig thema.
Goed uitgewerkt.
Al gaat men wel snel in de tijd.
Verder zal deze film met name vrouwen aantrekken.
Met name door de diverse familie en relatie perikelen.
Einde is zoals Naduah ook al benadrukt eentje waar je het even warm van krijgt.

Een zeer gevoelige, goed geacteerde film. Ik sluit me bij Waku aan wat betreft de snelheid van de film. Er worden grote stukken tijd overgeslagen. Dat neemt niet weg, dat het een zeer gevoelig thema is, waarin veel emoties perfect worden uitgewerkt. En inderdaad, het einde was best heftig...

Toppertje!

avatar van queenie
mooie film. goed geacteerd en laat duidelijk zien hoe iemand zich kan schamen voor down kinderen. 4*

avatar van LucaBrasi
TV film

Goeie film. Goed verhaal.

Een topper. Het is de combinatie van verhaal, cast en een goede regie. De film raakte ons recht in het hart. Het scheelt misschien dat wij een tweeling hebben. Maar het was onmogelijk om het droog te houden.

Morele thema's zijn in dit geval eens smaakvol gebracht. Nergens de sensatie gezocht. Gewoon verhalend, zonder directe kritiek. Dat is in mijn ogen het knappe aan de film.

Veel plezier met de hele film en houdt een zakdoek paraat.

avatar van kanjertje
Knappe film die me zeker wist te boeien.
Om een echte topper te zijn onbrak geregeld geloofwaardigheid.
In de realiteit acht ik deze gebeurtenissen niet mogelijk, ook niet in de tijd waarin ze zich afspeelden.
Ook de acteerprestaties waren niet steeds van het allerhoogste niveau.
Toch een verdiende 3,5

avatar van boemboem27
Wat een veschrikkelijk goede film.
Ik denk inderdaad dat menige vrouw het niet droog zal houden.
Met name het einde is zeer ontroerend.
Dat de tijd ofwel de leeftijd van alles zo snel gaat in de film.
(zie ook de opm van anderen) is bij dit drama echt noodzakelijk.
Zeer gevoelige en goed geacteerde film.
Dus wil je een avondje grienen met een doos tissues is dit een perfecte film... toppertje.
Hoort zeker thuis in de top 250

avatar van DjFrankie
Prima film idd, zeer onderhoudend en goed weergegeven.
Die grote stukken in de tijd vind ik wel meevallen, zijn 4 tijdperiodes en deze worden voldoende uitgewerkt.
Aanrader!

Mooie film die me bleef boeien tot het einde, ik denk ook dat ik hetzelfde zou hebben gedaan als David, hoe mensonterend het ook is..

Zo geweldig als ik het boek vond, zo slecht vond ik de film. Het boek heeft vele lagen. De film heeft echter de diepgang van een surfplank, zou mijn broer zeggen

avatar van Flat Eric
Degelijk en onderhoudend drama maar het is wat mij betreft geen tranentrekker.

Bij de slotscène kreeg ik het gevoel dat die er werkelijk met de haren bij is gesleept.
Het ging allemaal iets tè makkelijk naar een happy end. Alsof de makers er net op dat moment achter kwamen dat de filmtape bijna vol was en er nog even snel een leuk einde aan wilde breien.
Erg jammer want daardoor werd ik eigenlijk uit mijn 'meevoel' modus gehaald.

avatar van FunkStarr
Jammer dat het verhaal zo vluchtig wordt verteld en dat er hele stukken worden overgeslagen want dit filmpje had best potentie. Ik hou het op een nipte voldoende door het aangrijpende verhaal en redelijk goede acteerwerk, maar het had allemaal wat mij betreft wat uitgebreider gekund. Vond het erg jammer dat er zoveel belangrijke stukken gewoon worden overgeslagen. Het lijkt er sterk op dat men even haastig een filmpje in elkaar gedraaid heeft, zonder te beseffen dat ze misschien wel goud in handen hadden met zo'n aangrijpend verhaal.

avatar van Capablanca
Verhaal is best wel aardig, emoties worden opgeblazen tot onmenselijke proprties. Maakt de film ongeloofwaardig en soms ronduit tenenkrommend.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Mooi en ontroerend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Dermot Mulroney en ook een bekende
actrice Emily Watson...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...