Young Doctors in Love (1982)

Alternatieve titel: Puinhoop in het Hospitaal

geregisseerd door Garry Marshall
met Sean Young, Michael McKean en Gary Friedkin

Een jonge en beginnende zuster kan helaas niet tegen bloed. Ze werkt in een ziekenhuis waar dokters die zusters versieren en maffiapraktijken aan de orde van de dag zijn.

Decennia terug heb ik deze film gehuurd in een videotheek. Mij was bijgebleven dat ik toen haast buikpijn had van het lachen. Wellicht dat met het ouder worden mijn smaak veranderd is, maar ik vond de film nu niet meer zo grappig als toen. Er zitten best hilarische scènes in, maar over het algemeen vind ik de film vrij flauw. Afgaande op mij herinnering had ik er meer van verwacht, maar dat kan aan mij liggen.

avatar van Filmkriebel
Dramatisch! Altijd pijnlijk om een komedie te zien die zoveel moeite doet om grappig te zijn en dan uiteindelijk werkt het niet. Dit debuut van Garry Marshall (Pretty Woman) was geen groots werkje. Daarvoor is het werkelijk op en top flauw en wordt er al te vaak onder de gordel gezocht naar inspiratie. Centraal staan de amoureuze belevenissen in een kliniek van een aantal stagiairs. Onverwachts kwam een piepjonge Demi Moore, amper 20 jaar, enkele minuten voor eindaftiteling even op het scherm.