Loser (2000)

geregisseerd door Amy Heckerling
met Jason Biggs, Mena Suvari en Greg Kinnear

De loser Paul verhuist van het platteland naar New York om daar te studeren. De overgang valt niet mee: hij heeft geen vrienden, en z'n kamergenoten maken 'm constant belachelijk. Dan ontmoet hij Dora, die een verhouding heeft met een professor aan de universiteit. Hij wordt verliefd.

avatar van jumpstylemovie
Gister herzien , ik snap niet echt dat er zo veel mensen deze film zo slecht vinden. Maar goed , ik vond hem in ieder geval meer dan de moeite waard.
3.5***

avatar van darkjaap
hij is slecht omdat biggs idd net wat HarmJanStegenga zegt ronuit irritant is. in american pie was hij wel ok maar voor de rest is het verhaal ronduit slecht en super voorspelbaar.. kortom echt een 1* film

avatar van Verhoeven
Naardat ik meer gelezen had over Loser vond ik het de hoogste tijd voor een herkijkbeurt van Loser. Amy Heckerling, de vrouwelijke regisseuse van onder andere Fast Times at Ridgemont High en Clueless wordt altijd al een beetje onderschat als je het mij vraagt. Die twee films waren onderdeel van een groter geheel namelijk een trilogie over de high school gemeenschap. Clueless gaf ons bijvoorbeeld een satirische kijk op het decadente leven van materialistische (school)kinderen. De film wordt vandaag de dag nog steeds gezien als één van de beste Tienerfilm klassiekers. Maar een onwetende, onvoorbereide en ongeconditioneerde kijker zou dat bij lange na niet eruit halen. Loser gaat meer over haar eigen ervaringen als schooltiener dan de andere twee films uit de trilogie. Het feit dat ze moest verhuizen, niet geaccepteerd werd door andere studenten en zelfs uitgeknepen werd door dezelfde mensen. Als je dat in het achterhoofd hebt weet je dat dit geen verkeerde film is. Vandaar het cijfer.

het enige wat ik toch best jammer vind van dit soort films is dat het altijd om de losers gaat, en dat is wel jammer, maar ze worden er nooit in het echt populairder op... En over populaire word meer slecht gesproken dan goed in tienerkomedie's waarom is dat eigenlijk nooit (f bijna nooit) andersom?

avatar van notorious_kim
Gisteren deze film opgenomen, en eigenlijk moet ik zeggen dat het een zeer aangename film was.
Mooi verhaal, dat goed opgebouwd is en ondanks alle cliché's toch leuk blijft om te bekijken.
Goede cast, Mena Suvari die ik voor het eerst zag spelen, laat een zeer goede indruk na. Jason Biggs is heel schattig .
De inbeeldzetting is heel basis, maar meer vraagt dit soort verhaal niet. De film overtuigd volledig. Hij laat wel geen enkel gevoel achter, want veel origineel is hier niet in verwerkt.
Al bij al, een aangename film voor een luie dag.

Gisteren op tv gezien en moet zeggen leuke film om eens te zien, meer niet. Komen wel paar leuke stukken in maar doet mij toch steeds wat denken aan american pie.
3 sterren

avatar van Aapje81
De film heeft een ongelukkige titel maar het is zeker een van de betere teenager komedies van de laatste 10 jaar. De dialogen personages en verwikkelingen zijn erg leuk. Tussen Mena Suvari en Jason Biggs is er duidelijk chemie en Greg Kinnear heeft een erg leuke bijrol. In zijn genre zeker een aanrader.

avatar van Donkerwoud
Lompe humor en weinig tot de verbeelding sprekende karakters. Niet mijn ding.

Ik vond het verhaal een beetje saai

avatar van Orizzonte
Een weinig interessante film, maar ook niet de slechtse in zijn soort. Vind het er een beetje tussenin zitten. Het verhaal kon me opzich niet zo interesseren, maar de personages vond ik wel grappig (beetje standaard wel) en Jason Biggs vond ik wel schattig hier, terwijl ik me normaal gezien best aan 'm irriteer. In Loser irriteerde ik me trouwens meer aan die meid, ik weet niet waarom, maar ik vond 'r vrij vervelend acteren.
Leuk filmpje voor een saaie woensdagavond, maar eigenlijk ben ik ondertussen het meeste ervan alweer vergeten.

Film uitgekeken was blij dat ze gedaan was.

avatar van FrisoBoei
Wat een slechte film zeg haha. Geen moment waar ik om moest lachen.

88Fabian
Dit vind ik echt een super domme film.

na het lezen van wat recensies en reacties op deze film had ik niet veel verwachtingen toen ik deze film ging kijken.. maar het tegendeel was waar.. het is juist een hele leuke relaxte ontspannen film om te kijken. Geen heel bijzonder verhaal ofzo, maar het kijkt gewoon lekker weg en heb me er erg mee vermaakt. Zou hem een dikke 3* geven! zeker een aanrader om een keer gezien te hebben

avatar van Quinne
Aapje81 schreef:

Volledig mee eens, film wordt onderschat!

avatar van DDT
DDT
'Cause I'm just a teenage dirtbag, baby
Yeah, I'm just a teenage dirtbag, baby
Listen to Iron Maiden maybe with me

In de clip van Wheatus beelden uit de film loser

avatar van Proeneke
Geen comedy maar een (romantisch) verhaaltje. Das al.
En de muziek was t leukst...dus.

avatar van john mcclane 2
DDT schreef:
'Cause I'm just a teenage dirtbag, baby
Yeah, I'm just a teenage dirtbag, baby
Listen to Iron Maiden maybe with me

In de clip van Wheatus beelden uit de film loser

Ja maar was net nou zo dat de film de clip naspeelde of andersom?
Hij is goed te doen.

avatar van agathadirks
De hoofdrolspeler had echt een hele slechte pruik op in deze film. Vreselijk. En waarom?

Simpel filmpje met een nog simpeler verhaal over een boerenknul die in the Big Apple gaat studeren.
Het verhaal is voorspelbaar, maar dat is te verwachten in dergelijke films. Biggs speelt hier een enorm irritant mannetje dat vooral door zijn naïviteit enorm irritant is om naar te kijken. Ook Suvari speelt een karakter dat ongeloofwaardig naïef is en daardoor onprettig is om te zien.

Ik heb ook geen flauw idee waarom deze film als komedie wordt bestempeld. Ik kan me niet herinneren dat ik in deze film ergens om heb moeten lachen. De film probeert een romantische coming of age film te zijn, maar ook dat heeft niet helemaal willen lukken. Voor de serieuze film die het poogt te zijn, zijn de gebeurtenissen te ongeloofwaardig om echt in de film te komen. Dat het liefdesverhaal nog vermakelijk was, heeft de film enigszins kunnen redden.

De film bevatte wel een paar leuke nummers.

avatar van IH88
“I love self-loathing complaint rock you can dance to.”

Aardige tienerfilm van Amy Heckerling. Zo goed als Clueless is Loser zeker niet, maar de film heeft zijn leuke momenten en vooral het spel van Biggs, Suvari, Kinnear en Orth is sterk. Het script mist wel die Clueless scherpte, en op veel momenten kabbelt het allemaal iets te rustig voort. Loser onderscheidt zich niet van talloze andere tienerfilms, en daar kan ook het geïnspireerde spel van de acteurs niets aan veranderen. De muziek is wel aardig gekozen.